واکنش پامپئو از مشارکت ترکیه در درگیری قره باغ

به گزارش آریا بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت مشارکت ترکیه در درگیری بین آذربایجان و ارمنستان، ریسک در منطقه را بالا برده و خواسته خود مبنی بر حل این مسئله به وسیله دیپلماسی را تکرار کرد.

واکنش پامپئو از مشارکت ترکیه در درگیری قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

چند صد نفر در مرگ بارترین شعله وری اختلاف با قدمت چندین دهه بعد از زمان جنگ 1990 بر سر قره باغ که حدود 30 هزار کشته به جا گذاشت، کشته شده اند.

ناگورنو قره باغ تحت قانون بین المللی به آذربایجان تعلق دارد، اما جمعیت آن متشکل از ارمنی های قومی بوده و توسط آن ها هم اداره می گردد. درگیری ها این نگرانی را به وجود آورده که ترکیه و روسیه که از طرفین مخالف در درگیری های سوریه و لیبی نیز پشتیبانی می نمایند، به این اختلافات کشیده شوند.

ترکیه با رد نقدها از سمت متحدان ناتو، ارمنستان را به اشغال سرزمین آذری متهم نموده و وعده حمایت کامل از آذربایجان را داده است. آنکارا مکرراً از گروه مینسک که به منظور میانجی گری در اختلاف تشکیل شده و توسط فرانسه، روسیه و آمریکا اداره می گردد، خواسته که از ارمنستان درخواست نمایند از منطقه خارج گردد.

مایک پامپئو در مصاحبه ای با شبکه دبلیواس بی آتلانتا گفت: ما حالا با ترک ها روبه رو هستیم که وارد عمل شده اند و با تأمین منابع برای آذربایجان، بر ریسک افزوده و قدرت شلیکی را که در این جنگ تاریخی در جریان است، افزایش می دهند.

پامپئو اظهار کرد: راهکار این اختلاف باید به وسیله مذاکره و گفت وگوی مسالمت آمیز، و نه درگیری مسلحانه حاصل گردد. این اختلاف مسلماً به وسیله کشورهای ثالث که برای قرض دادن قدرت آتش خود به شرایطی که همین حالا هم بشکه باروت است جلو می آیند، حل نخواهد شد.

روز پنجشنبه، امیدها برای آتش بس بشردوستانه همزمان با افزایش نرخ کشته ها بر باد رفت و ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به آغاز حملات جدید متهم کردند.

پامپئو گفت: امیدواریم ارمنی ها قادر به دفاع در برابر آنچه آذربایجانی ها در حال اجرا هستند، باشند و اینکه همه آن ها، قبل از رخداد آن، آتش بس را به درستی اجرا نمایند، سپس پشت میز مذاکره بنشینند و سعی نمایند این اختلاف را حل نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4467

به "واکنش پامپئو از مشارکت ترکیه در درگیری قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پامپئو از مشارکت ترکیه در درگیری قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید