تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی هیولا است

به گزارش آریا بلاگ، ایلان ماسک رئیس و بنیانگذار شرکت تسلا موتورز می گوید شرکتش در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی موسوم به Dojo است که تا انتها امسال میلادی به تحقق رانندگی کاملا خودران یاری خواهد نمود.

تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی هیولا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، ایلان ماسک یک پیشرفت جدید در شرکت تسلا را در حساب کاربری توییتر خود به اشتراک گذاشته است. وی فاش نموده که این شرکت در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی به نام دوجو است که برای خودش هیولایی خواهد بود.

اما این همه چیز نیست، چرا که یکی از دنبال کنندگان وی پرسید که ارائه عمومی عظیم بعدی که نشان دهنده جهش عظیمی در فناوری کاملا خودران یا رانندگی کاملا خودران اتوپایلت(FSD) است چه خواهد بود و ماسک پاسخ داد که بهبود FSD با یک جهش کوانتومی به دست خواهد آمد.

ماسک گفت: بهبود FSD با یک جهش کوانتومی محقق خواهد شد، زیرا این یک بازنویسی معماری اساسی است، نه یک ترفند افزایشی.

البته این خبر برای بسیاری از طرفداران تسلا تعجب آور نبود، چرا که ماسک قبلاً در کنفرانس Q2 2020 Earnings گفته بود که تسلا در حال کار بر روی پیشرفت ساختار هوش مصنوعی خود به منظور بهبود قابلیت های ویژگی های Autopilot است.

ماسک گفت: نقطه عطف اصلی و واقعی که در حال حاضر در حال وقوع است، یک گذار به سیستم خودران خودروها است و فکر کردن در خصوص چیزها است. چیزهایی مانند عکس های جدا شده و تشخیص تصاویر در زمان کم و به نوعی انتقال آنها به تصاویر چهار بعدی است.

ماسک اضافه کرد که رفتن از دو بعد به چهار بعد می تواند یک پیشرفت عظیم باشد. این سیستم جدید مواردی مانند چراغ های هدایت، تابلوهای توقف، گردش و تغییرات در سرعت را در یک تنظیمات ویدیویی تفسیر خواهد نمود.

ماسک همچنین گفت که نسخه آلفای این سیستم را در خودروی شخصی خود نصب نموده و در راستا خانه به محل کار با کمترین و تقریبا هیچ اختلالی روبرو نمی گردد. وی می گوید که جدیدترین نسخه این نرم افزار رانندگی کاملا خودران، شگفت انگیز است و به همین دلیل اطمینان دارد که فناوری کاملا خودران تا خاتمه امسال آماده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4208

به "تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی هیولا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا در حال ساخت یک رایانه آموزش شبکه عصبی هیولا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید