آنالیز مشخصات کیا اسپورتیج 2018، قیمت و مدل ها

به گزارش آریا بلاگ، خودروی کیا اسپورتیج 2018 را می توان در ردیف خودروهای شاسی بلند سایز کوچک طبقه بندی کرد. محصولاتی که به دلیل برخورداری از جثه ای عظیم تر و ارتفاعی بلندتر از خودروهای سواری معمولی، با اقبال بیشتری در نزد خودرو دوستان همراه هستند. به این ترتیب کیا اسپورتیج 2018 نیز می تواند به موفقیت در میان رقیبان هم رده امیدوار باشد.

آنالیز مشخصات کیا اسپورتیج 2018، قیمت و مدل ها

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

خبرنگاران | سرویس خودرو - کیا اسپورتیج 2018 جدیدترین مدل خودروی اسپورتیج محسوب می شود که توسط شرکت کره ای کیا طراحی و فراوری شده است. در واقع این خودرو را می توان متعلق به نسل چهارم اسپورتیج دانست. خودروی اسپورتیج اکنون چیزی نزدیک به ربع قرن است که فراوری می شود. نسل نخست این خودرو در سال 1993 میلادی به بازار آمد و به مدت ده سال در خط فراوری شرکت کره ای کیا قرار داشت. یک سال پس از آن نوبت به نسل دوم اسپورتیج رسید که به بازار بیاید و خودی نشان دهد.

در میان محصولات ریز و درشت اسپورتیج، خودرو دوستان ایرانی تنها از دیدار با نسل اول این محصولات محروم ماندند. این در حالی است که خودروهای نسل دوم و سوم و چهارم اسپورتیج در ایران عرضه شد و علاقه مندان توانستند نشستن پشت فرمان آنها را تجربه نمایند. خودروی کیا اسپورتیج 2018 نیز همان گونه که به آن اشاره شد به نسل چهارم اسپورتیج تعلق دارد. نسل چهارم اسپورتیج از سال 2015 میلادی کار خود را آغاز کرد. به عبارت بهتر پس از آن که نسل سوم این خودرو از سال 2010 میلادی آغاز به کار کرد و در سال 2015 میلادی به کار خود انتها داد، نوبت به نسل چهارم این خانواده رسید تا بخت خود را در بازارهای جهانی بیازماید.

خودروی کیا اسپورتیج 2018 در قالب سه تیپ LX ،EX و SX در بازار خودروی ایران عرضه شده است. دو تیپ LX و EX این خودرو به یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری مجهز هستند و تیپ SX این خودرو نیز از وجود یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 2 لیتری بهره می برد.

مشخصات فنی تیپ LX و EX کیا اسپورتیج 2018

همان گونه که به آن اشاره شد دو تیپ LX و EX خودروی کیا اسپورتیج به موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری با بهره مندی از خصلت تنفس طبیعی مجهز هستند. در واقع گنجایش موتور به کار رفته در این دو تیپ از خودروی کیا به طور دقیق 2360 سی سی است. موتوری که حداکثر توان خروجی آن رقمی معادل 181 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه ارزیابی شده است و می تواند حداکثر گشتاوری معادل 237 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه فراوری کند. ضمن آن که سیستم انتقال قدرت هر دو تیپ یاد شده علاوه بر حالت دیفرانسیل جلو در قالب حالت هر چهار چرخ محرک نیز تعریف می شود.

بهره مندی از مشخصات فنی یاد شده موجب شده است تا خودروی کیا اسپورتیج 2018 بتواند در مدت زمانی حدود 8.1 ثانیه از سرعت صفر و حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. ضمن آن که حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط این خودرو نیز رقمی برابر با 183 کیلومتر در ساعت خواهد بود. به این ترتیب می توان گفت که سرعت و شتاب دو تیپ LX و EX از خودروی مذکور در حالت نسبتا متوسطی قرار گرفته است و کم و بیش مناسب ارزیابی می شود.

در این میان متوسط میزان مصرف سوخت توسط این موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری نیز در حالت متوسطی قرار گرفته است و حتی می توان گفت که در مقایسه با سایر رقیبان حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. اگر سیستم انتقال قدرت این خودرو در حالت دیفرانسیل جلو تعریف شده باشد متوسط میزان مصرف سوخت شهری آن رقمی در حدود 10.2 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت خواهد بود. ضمن آن که متوسط میزان مصرف سوخت غیر شهری و چرخه ترکیبی این خودرو نیز به ترتیب روی ارقام 7.8 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت و 8.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 لیتر مسافت قرار گرفته است.

اما هنگامی که سیستم انتقال قدرت این خودرو در حالت هر چهار چرخ محرک تعریف می شود، ارقام یاد شده به ترتیب معادل 11.2 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت، 9.4 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت و 10.2 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت خواهد بود.

مشخصات فنی تیپ SX کیا اسپورتیج 2018

تیپ SX خودروی کیا اسپورتیج 2018 به موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ DOHC با بهره مندی از خصلت توربو شارژ مجهز است. موتوری که گنجایش آن به طور دقیق معادل 1998 سی سی است و قدرت بیشتری را نسبت به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی دو تیپ دیگر خودروی کیا اسپورتیج 2018 به نمایش می گذارد.

این موتور قادر است حداکثر توانی معادل 237 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه فراوری کند و حداکثر گشتاوری برابر با 352 نیوتن متر را با احتساب 1450 دور در دقیقه ایجاد نماید. همانند دو تیپ دیگر خودروی مذکور، سیستم انتقال قدرت تیپ SX این خودرو نیز علاوه بر حالت دیفرانسیل جلو در حالت چهار چرخ محرک هم قابل تعریف است.

به مدد بهره مندی از خصلت توربو شارژ، تیپ SX این خودرو عملکرد بهتری را در زمینه سرعت و شتاب از خود به نمایش می گذارد. به گونه ای که شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 6.9 ثانیه ارزیابی می شود. در کنار آن حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط این خودرو نیز روی رقم 209 کیلومتر در ساعت قرار گرفته است.

با این حال باید ادعا کرد که متوسط میزان مصرف سوخت توسط موتور توربو شارژ خودروی کیا اسپورتیج 2018 تعریف چندانی ندارد و می توان گفت که در قیاس با بعضی رقیبان تقریبا بالا به نظر می رسد. در شرایطی که سیستم انتقال قدرت این خودرو روی حالت دیفرانسیل جلو قرار گرفته باشد، متوسط میزان مصرف سوخت شهری این خودرو معادل 11.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت خواهد بود. ضمن آن که متوسط میزان مصرف سوخت غیر شهری و سیکل ترکیبی این خودرو نیز در حالت دیفرانسیل جلو به ترتیب روی ارقام 10.2 به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت و 11.2 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت قرار خواهد داشت.

اگر سیستم انتقال قدرت خودروی کیا اسپورتیج 2018 در حالت هر چهار چرخ محرک تعریف شود، متوسط میزان مصرف سوخت توسط این خودرو افزایش می یابد و ارقام یاد شده به ترتیب معادل 12.4 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت، 10.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت و 11.7 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت خواهد بود.

مشخصات فنی سه تیپ LX ، EX و SX خودروی کیا اسپورتیج 2018
نام تیپ EX و LSX
گنجایش موتور2360 سی سی1998 سی سی
تعداد سیلندر4 سیلندر4 سیلندر توربو
نوع جعبه دندهمدل AT 6مدل AT 6
حداکثر توان موتور181 اسب بخار237 اسب بخار
حداکثر گشتاور موتور237 نیوتون متر352 نیوتن متر
شتاب صفر تا صد8.1 ثانیه6.9 ثانیه
حداکثر سرعت خودرو183 کیلومتر در ساعت209 کیلومتر در ساعت
میزان مصرف سوخت شهری10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت غیر شهری7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت چرخه ترکیبی8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

امکانات و قابلیت های تیپ LX کیا اسپورتیج 2018

تیپ LX خودروی کیا اسپورتیج 2018 در اصل و به طور کل تیپ پایه این خودرو به شمار می رود. به این ترتیب می توان گفت امکاناتی که در تیپ LX این خودرو وجود دارد در دو تیپ دیگر کیا اسپورتیج 2018 نیز قابل دست یابی است. از میان این امکانات و قابلیت ها می توان موارد زیر را به صورت فهرست وار بر شمرد.

  • امکان انتخاب شرایط رانندگی در سه حالت مختلف معمولی، اسپورت و مالی (مصرف بهینه سوخت)
  • مجهز به صفحه نمایش 5 اینچی لمسی رنگی
  • برخورداری از صفحه نمایش پشت آمپر 3.5 اینچی ال سی دی
  • بهره مندی از امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند یا تبلت به وسیله قابلیت بلوتوث
  • مجهز به سیستم صوتی با قدرت خروجی 160 وات و برخورداری از 6 بلندگوی جداگانه به همراه ورودی USB و AUX
  • برخورداری از دوربین کمکی دنده عقب
  • مجهز به سیستم کنترل سرعت یا کروز کنترل
  • برخورداری از غربیلک فرمان تلسکوپی
  • مجهز به رینگ های 17 اینچی آلیاژی
  • بهره مندی از باله عقب
  • برخورداری از چراغ های روشنایی در روز که مجهز به لامپ های ال ای دی هستند
  • مجهز به شیشه های دودی
  • وجود آیینه های جانبی با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
  • برخورداری از برف پاک کن و سیستم یخ زدایی برای شیشه عقب
  • بهره مندی از پوشش پارچه ای جایگاه ها
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع نسل قدیم با خروجی مجزا برای جایگاه های ردیف عقب
  • برخورداری از سیستم ورود به خودرو بدون احتیاج به کلید

به طور کل امکانات و قابلیت های به کار رفته در تیپ پایه یا همان LX خودروی کیا اسپورتیج 2018 مناسب و مقبول ارزیابی می شود.

مشخصات فنی تیپ EX کیا اسپورتیج 2018

همان گونه که به آن اشاره شد، امکانات و قابلیت های به کار رفته در تیپ پایه یا LX خودروی کیا اسپورتیج 2018 در دو تیپ دیگر این خودرو نیز وجود دارد. اما تیپ EX این خودرو علاوه بر امکانات و قابلیت هایی که در سطور فوق به آنها اشاره شد، به امکانات و قابلیت های اضافه ای نیز مجهز است. مواردی که می توانید لیست آنها را به صورت فهرست وار مشاهده کنید.

  • برخورداری از صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
  • امکان پشتیبانی از قابلیت های کارپلی اپل و اندروید اتو
  • بهره مندی از رینگ های 18 اینچی آلیاژی
  • برخورداری از سیستم نمایش نقاط کور خودرو
  • بهره مندی از سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقب خودرو
  • وجود چراغ های مه شکن در خودرو
  • برخورداری از سیستم گرم کن برای جایگاه های جلو
  • وجود جایگاه های مجهز به پوشش چرمی
  • بهره مندی جایگاه راننده از قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • وجود پوشش چرمی برای غربیلک فرمان و اهرم دنده
  • برخورداری از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید
  • بهره مندی از سیستم کیلس استارتر

لازم به ذکر است که این امکانات و قابلیت ها در تیپ SX این خودرو که گران قیمت ترین تیپ موجود از این خودرو محسوب می شود نیز وجود دارد. با این حال تیپ SX خودروی کیا اسپورتیج 2018 علاوه بر امکانات و قابلیت های موجود در دو تیپ LX و EX به امکانات و قابلیت های متفاوت و مجزای دیگری نیز مجهز است. مواردی که می توانید آنها را در ادامه این مطلب از نظر بگذرانید.

امکانات و قابلیت های تیپ SX کیا اسپورتیج 2018

پیش از آن که قابلیت ها و امکانات انحصاری و اختصاصی به کار رفته در تیپ SX خودروی کیا اسپورتیج 2018 را از نظر بگذرانیم، بد نیست به این نکته اشاره شود که هر سه تیپ LX ،EX و SX به شش کیسه هوای ایمنی مجهز هستند. کیسه های هوایی که در عمل به دو کیسه هوای ایمنی اصلی در بخش جلو، دو کیسه هوای ایمنی جانبی در بخش جلو و همچنین دو کیسه هوای ایمنی پرده ای جانبی تقسیم می شود.

همچنین هر سه تیپ یاد شده، به قابلیت هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESC، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی HAC و دوربین کمکی دنده عقب مجهز هستند.

به هر حال تیپ SX خودروی کیا اسپورتیج 2018 علاوه بر برخورداری از امکانات و قابلیت هایی که دو تیپ دیگر این خودرو به آن مجهز هستند، از امکانات و قابلیت های مجزایی نیز برخوردار است. مواردی که می توانید لیست آنها را به صورت فهرست وار مشاهده کنید.

  • مجهز به صفحه نمایش لمسی رنگی 8 اینچی
  • برخورداری از صفحه نمایش پشت آمپر 4.2 اینچی ال سی دی
  • بهره مندی از پدال های گاز و ترمز فلزی اسپورت
  • برخورداری از آیینه های الکتریکی جانبی که به چراغ های راهنمای ال ای دی مجهز هستند
  • بهره مندی از سینی جلو فلزی در دو بخش عقب و جلوی خودرو
  • برخورداری جایگاه های جلوی خودرو از سیستم تهویه با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
  • مجهز به سیستم نورپردازی داخل کابین با استفاده از لامپ های ال ای دی
  • برخورداری از غربیلک فرمان اسپورت با بخش انتهایی صاف و مجهز به قابلیت گرم کن
  • مجهز به سیستم ناوبری ماهواره ای و سیستم نمایش نقاط کور خودرو
  • برخورداری از سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقب خودرو
  • بهره مندی از سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده
  • مجهز به ترمز اتوماتیک اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابران پیاده
  • وجود سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقب و جلوی خودرو
  • مجهز به رینگ های 19 اینچی آلیاژی
  • بهره مندی از سیستم تعلیق اسپورت بهینه سازی شده
  • برخورداری از سان روف شیشه ای
  • وجود چراغ های جلوی مجهز به لامپ های زنون دوگانه
  • بهره مندی از چراغ های مه شکن جلو و عقب که به لامپ های ال ای دی مجهز هستند
  • مجهز به خروجی اگزوز دوبل

به این ترتیب می توان ادعا کرد که نسخه SX خودروی کیا اسپورتیج 2018 به طیف قابل توجهی از امکانات و قابلیت های متنوع مجهز است. ضمن آن که می توان روی هر کدام از سه تیپ مختلف این خودرو امکانات و قابلیت های دیگری را هم در قالب آپشن اضافه نصب کرد.

مشخصات ظاهری خودروی کیا اسپورتیج 2018

در حالت کلی خودروی کیا اسپورتیج 2018 از مشخصات ظاهری مناسبی بهره می برد و به خوبی توانایی عرض اندام در برابر رقیبان را دارا است. در بخش جلوی این خودرو شاهد وجود چراغ های بومرنگ مانندی هستیم که ظاهری شیطنت آلود به چهره این خودرو بخشیده اند. بخش جلو پنجره این خودرو نیز به طرز جالبی طراحی شده است و هماهنگی خوبی با طراحی سپر این خودرو ایجاد می نماید. ضمن آن که خطوط حجم دهنده و متقارن نقش بسته روی کاپوت این خودرو نیز در هرچه پرجلوه تر نشان دادن نمای جلوی کیا اسپورتیج 2018 بسیار موثر بوده است.

در نمای کنار این خودرو نیز می توان این ویژگی را مشاهده کرد که خطوط حجم دهنده به خوبی وظیفه خود را به انجام رسانده اند. از شاخصه های اصلی این نما می توان به طراحی مناسب گلگیرها و پنجره های خودروی اسپورتیج اشاره نمود.

نمای عقب خودروی کیا اسپورتیج 2018 نیز به لحاظ برخورداری از سر و شکل ظاهری مناسب، تناسب قابل قبولی با دو نمای یاد شده دارد. مواردی نظیر وجود چراغ های خنجر مانند، طراحی مناسب سپر عقب و استفاده به جا از خطوط حجم دهنده برای شکل دادن به بخش عقب این خودرو از جمله نکات قابل توجه در نمای عقب خودروی کیا اسپورتیج 2018 به شمار می رود.

به هر حال می توان به طراحان خودروی کیا اسپورتیج 2018 نمره قبولی داد و ادعا کرد که این خودرو عملکرد موفقی را در این زمینه از خود به نمایش گذاشته است.

قیمت خودروی کیا اسپورتیج 2018

به طور کل قیمت خودروهای اسپورتیج در بازار خودروی ایران بیش از قیمت این محصولات در بازارهای جهانی است. امری که جز سودجویی و انحصارطلبی عرضه نمایندگان این محصولات در بازار خودروی ایران، دلیل دیگری را نمی توان برای آن متصور بود.

در حال حاضر خودروی کیا اسپورتیج فول نیوفیس QL به طور متوسط با قیمتی در حدود 375 میلیون تومان در بازار خودروی ایران به فروش می رسد. بد نیست به این نکته هم اشاره شود که قیمت مدل پایه خودروی کیا اسپورتیج 2018 در بازارهای جهانی رقمی در حدود 24 هزار و 500 دلار است. حال خود می توانید محاسبه کنید که قیمت عادلانه این خودرو به ریال چه مقدار می تواند باشد.

در صورت تمایل به آشنایی عینی تر با خودروی کیا اسپورتیج 2018 می توانید ویدیوی زیر را از نظر بگذرانید. ویدیویی که به آنالیز این خودرو اختصاص یافته است.

منبع: setare.com
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6036

به "آنالیز مشخصات کیا اسپورتیج 2018، قیمت و مدل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخصات کیا اسپورتیج 2018، قیمت و مدل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید