آنالیز فنی محصول جدید کیا

به گزارش آریا بلاگ، کلاس کراس اوور ها کلاسی پیچیده و مرموز است. درحالی که بسیاری از خودرو ها از نظر قیمت، ابعاد و سایر فاکتور ها را می توان در این کلاس واقع شده است، اما بعضی خودرو ها چیزی بیشتر از هاچبک های قدبلند نیستند.

آنالیز فنی محصول جدید کیا

به گزارش خبرنگار ، کلاس کراس اوور ها کلاسی پیچیده و مرموز است. درحالی که بسیاری از خودرو ها از نظر قیمت، ابعاد و سایر فاکتور ها را می توان در این کلاس قرار گرفته است، اما بعضی خودرو ها چیزی بیشتر از هاچبک های قدبلند نیستند.

کیا XCeed جدید بسیار شبیه این دست از خودروهاست. نزدیک ترین رقیب این خودرو از نظر ابعاد می تواند مرسدس GLA باشد. از طرفی هم تویوتا C-HR و حتی خود کیا نیرو نیز ابعاد بسیار مشابهی به XCeed جدید دارند. قیمت این خودرو از 20795 پوند شروع شده و به 29195 پوند می رسد بنابراین بسته به تریم انتخابی، قیمت این خودرو حدود 2 هزار پوند بیشتر از هاچبک Ceed قابل مقایسه است. کراس اوور ها به حدی محبوب شده اند که کیا می گوید XCeed به پرفروش ترین خودروی خانواده Ceed تبدیل خواهد شد.

با مبلغی که پرداخت می کنید شما یک طراحی کاملاً متفاوت نسبت به هاچبک Ceed را دریافت می نماید و تنها درب های جلوی این دو خودرو مشترک است؛ اما از نظر وجود خط سقف خمیده و قوس چرخ های قوی باعث می شوند ظاهر XCeed خشن تر و متمایزتر باشد.

اما کابین اشتراکات زیادی داشته، ولی یکی از تفاوت های بزرگ به صفحه نمایش 10.25 اینچی جدید مربوط می گردد. اینترفیس این سیستم اطلاعات سرگرمی مشابه نمونه قدیمی است، اما تیزتر و روشن تر بوده و لود شدن آن سریع تر صورت می گیرد. مدل های پایه همچنان از صفحه نمایش 8 اینچی، دوربین دنده عقب، اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده می نمایند.

اما در مدل فول فرست ادیشن که بالاترین تجهیزات بین سه تریم را دارد شاهد جایگزینی پشت آمپر های سنتی با نمونه دیجیتال 12.3 اینچی هستیم. گرافیک این پشت آمپر های دیجیتالی خوب بوده و به راحتی می توان آن ها را دید.

فضای کابین هم بیش از آنکه با یک شاسی بلند فول سایز قابل مقایسه باشد با هاچبک Ceed همخوانی دارد. XCeed از همان پلتفرم برادر هاچبک خود استفاده می نماید، اما 85 میلی متر طویل تر است که بخش اعظم طول بیشتر خودرو به اورهنگ عقب اضافه شده است. این خودرو همچنین 48 میلی متر ارتفاع بیشتری دارد.

محفظه بار 426 لیتری خودرو نیز 31 لیتر بیشتر از Ceed هاچبک می باشد. از نظر کاربردی باید گفت XCeed را باید یک هاچبک جادار در نظر گرفته نه شاسی بلندی بزرگ.

خبر خوب اینکه اشتراکات دو خودرو در بخش تجربه رانندگی هم وجود دارد. ارتفاع بیشتر این خودرو با بازنگری در شاسی به دست آمده است. همچنین لاستیک های دیواره بلند نیز باعث افزایش چند میلی متری ارتفاع خودرو شده اند. فنر های XCeed نرم تر بوده و کیا به منظور افزایش راحتی از سیستم هیدرولیکی توقف دست انداز ها استفاده نموده است.

تمامی این تغییرات باعث ایجاد سواری راحت تر و آرامش بخش تری شده اند. کیا ادعا می نماید صدای جاده کمتری در کابین XCeed وجود دارد. در کل باید گفت این خودرو گزینه ای عالی برای مسافرت محسوب می گردد.

علیرغم تمرکز روی راحتی، این محصول کیا سواری هیجان انگیزی هم دارد. سیستم تعلیق نرم تر XCeed باعث ایجاد تکان های بیشتر در بدنه شده بنابراین باید طرز رفتار با این خودرو را در نظر داشته باشید. فرمان خودرو نسبت به دیگر مدل های Ceed تغییری نداشته و به همین خاطر دقیق بوده و توزیع وزنی خوبی دارد.

زیر کاپوت این خودرو دو پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزلی قرار می گیرد. نسخه پایه از نوع 3 سیلندر 1 لیتری توربوی بنزینی با قدرت 118 اسب بخار بوده درحالی که پیشرانه 1.4 لیتری 138 اسبی یک پله بالاتر قرار می گیرد. خریداران مدل های دیزلی هم می توانند نمونه دیزلی با خروجی های 118 یا 134 اسب را انتخاب نمایند.

گفته شده پیشرانه 1.4 لیتری محبوب ترین گزینه بین خریداران شخصی خواهد بود. پرفورمنس این پیشرانه به حد کافی خوب است، اما صدای آن در شتاب گیری سنگین خیلی خوشایند نخواهد بود.

پیشرانه دیزلی هم همین شرایط را دارد. شاید بهتر باشد خریداران مدل های دیزلی چند ماه منتظر بمانند، زیرا در اوایل سال آینده هر دو پیشرانه به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز خواهند شد.

همان گونه که قبلاً هم گفته شده XCeed با پیشرانه های پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. این نسخه به پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری و واحد الکتریکی مجهز خواهد شد. این مجموعه قبلاً در کیا نیرو دیده شده است.

هر پیشرانه به صورت استاندارد به گیربکس 6 سرعته دستی متصل شده، ولی پیشرانه 1.4 لیتری توربو با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک نیز در دسترس است. از نظر ما گیربکس دستی بهتر بوده، ولی خب تعویض های آن هم دقت زیادی نداشته و بهترین کلاس خود نیست.

تریم پایه این خودرو با عدد 2 شناخته می گردد که دارای تجهیزات مناسبی همچون رینگ های 16 اینچی، ریل های سقف، چراغ های LED، ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل می باشد.

در تریم 3 شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی بزرگ تر و جدید خواهید بود. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به رینگ های 18 اینچی، شیشه های دودی، جایگاه های چرمی، استارت دکمه ای و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای اشاره داشت. این خودرو با بهای 23295 پوندی 2500 پوند گران تر از نسخه 2 است.

اما مدل فرست ادیشن که به آن اشاره شد تنها با پیشرانه 1.4 لیتری توربوی بنزینی عرضه شده و قیمت 28095 پوندی در نسخه گیربکس دستی و بهای 29195 پوندی در مدل اتوماتیک دارد. این خودرو به سانروف پانورامیک، جایگاه برقی راننده، سیستم صوتی JBL، درب پشتی برقی و شارژ بی سیم گوشی مجهز است.

تمامی مدل های XCeed به صورت استاندارد دارای دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار برخورد جلو هستند درحالی که تشخیص عابران پیاده جزوی از سیستم ایمنی سفارشی است. مدل های فرست ادیشن همچنین از کروز کنترل هوشمند، هشدار پایش نقاط کور و پایش باد لاستیک ها سود می برند.

برای افرادی که طراحی شاسی بلند ها را دوست دارند، اما بیشتر آن ها را بزرگ می دانند، کیا XCeed یک جایگزین مناسب است. این خودرو به اندازه اسپورتیج جادار نیست و البته به اندازه هاچبک Ceed هم ارزان نمی باشد، اما جذاب تر بوده و سواری هیجان انگیزتری دارد. همانند دیگر مدل های Ceed، پیشرانه و گیربکس این خودرو ارتباط خوبی باهم ندارند، اما به هرحال XCeed خودروی دوست داشتنی بوده و تجهیزات زیاد و گارانتی مناسبی دارد.

قیمت: 28095 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو

قدرت/گشتاور: 138 اسب بخار/242 نیوتون متر

گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.4 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2098

به "آنالیز فنی محصول جدید کیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی محصول جدید کیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید