کاهش 75 تا 90 درصدی پروازهای کشور ، خسارت میلیاردی کرونا به شرکت های هواپیمایی

به گزارش آریا بلاگ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: با شیوع کرونا در بعضی فرودگاه های کشور هیچ پروازی انجام نمی گردد. در بعضی فرودگاه ها بیش از 90 درصد پروازها کاهش یافته و در بعضی دیگر از فرودگاه ها 75 درصد پروازها کاهش یافته است.

کاهش 75 تا 90 درصدی پروازهای کشور ، خسارت میلیاردی کرونا به شرکت های هواپیمایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رضا جعفرزاده گفت: همه دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین شرکت های هواپیمایی ارسال و بر اجرای دقیق آن تاکید شده است.

وی اضافه نمود: در ارتباط با تب سنجی مسافر هنگام ورود به فرودگاه، ضدعفونی سطوح دارای استعداد جذب ویروس و همچنین نحوه بکارگیری منابع انسانی و چگونگی حضور آنها در دفاتر، موارد طبق پروتکل های وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است.

جعفرزاده اعلام کرد: همچنین در پروازهای بین المللی ضدعفونی هواپیما و پایش مسافر از نظر بیماری کرونا به دقت انجام می گردد.

وی اضافه نمود: از سوی دیگر مجموعه های ستادی مبارزه با کرونا در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین شرکت های هواپیمایی فعال است و جلسات مختلف در این باره به صورت مستمر برگزار می گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین به صورت متناوب جلساتی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می گردد تا از نظر شدت و ضعف عمل، در مورد مقابله با این ویروس، اطلاعات به روز گردد و مسائل احتمالی در این حوزه برطرف گردد. در باره چگونگی حضور نیروها در فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی هم موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تاکید نمود: به این ترتیب تنها مسافرانی که هیچ یک از علائم کرونا را نداشته باشند، امکان ورود به هواپیما را دارند.

جعفرزاده درباره کاهش پروازها شرح داد: هنوز گزارش نهایی بررسی کاهش پروازها به دست ما نرسیده است اما در بعضی فرودگاه ها هیچ پروازی انجام نمی گردد. در بعضی فرودگاه ها بیش از 90 درصد پروازها کاهش یافته و در بعضی دیگر از فرودگاه ها 75 درصد پروازها کاهش یافته است.

اعلام خسارت شرکت های هواپیمایی از کرونا

جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه دارد خسارت شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش مسافران را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند که این کار اجرا شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در این باره جلساتی با شرکت های هواپیمایی برگزار گردید و میزان خسارت احصا و به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

بنا بر این گزارش، پیش از این دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی میزان خسارت شرکت های هواپیمایی بابت عدم انجام پروازها را 3 هزار میلیارد تومان تا 15 فروردین 99 اعلام نموده بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2893

به "کاهش 75 تا 90 درصدی پروازهای کشور ، خسارت میلیاردی کرونا به شرکت های هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 75 تا 90 درصدی پروازهای کشور ، خسارت میلیاردی کرونا به شرکت های هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید