قیمت چانگان CS35 وارداتی تعیین شد، منت سایپا بر سر مشتریان!

به گزارش آریا بلاگ، چانگان CS35 پلاس اولین خودروی وارداتی پس از آزادسازی واردات محسوب می گردد که از همان ابتدا، حاشیه بسیاری بر سر قیمت گذاری داشت.

قیمت چانگان CS35 وارداتی تعیین شد، منت سایپا بر سر مشتریان!

به گزارش تجارت نیوز، چانگان CS35 که اولین خودروی وارداتی سایپا محسوب می گردد، از همان ابتدا مسائل و حاشیه بسیاری بر سر قیمت گذاری دارد. اما اخیراً قیمت این خودرو اصلاح داشته و آن طور که معین است، پایین تر از نرخ اعلامی گذشته به فروش خواهد رسید.

نکته جالب این است که قیمت های نو با تیتر قیمت نو با اعمال تخفیف هزینه ها اعلام شده است. اما آیا واقعاً شرکت سایپا به مشتریان خود تخفیف داده است؟

تخفیف قیمت روی چانگان CS35 وارداتی واقعیت دارد؟

در گزارش بلاتکلیفی 32 هزار مشتری خودرو های وارداتی/ مشتری چانگان های وارداتی چه کسانی هستند؟ به صورت مفصل بر سر قیمت گذاری چانگان CS35 پلاس وارداتی بحث شد. بر این اساس، توکلی، دبیرکل روابط عمومی شورای رقابت در مصاحبه با تجارت نیوز اعلام نموده بود: برای خودرو های وارداتی، شرکت واردنماینده می تواند قیمت فروش محصول را حدود 20 الی 25 درصد بالاتر از نرخ اعلامی شورای رقابت اعلام کند. اما اگر شرکت واردنماینده، مبلغی بالاتر از حداکثر سود اعلام شده از مشتریان درخواست کند، باید نهاد های نظارتی بر آن رسیدگی نمایند و شورا، وظیفه ای در این باره ندارد؛ بنابراین یک بار دیگر، قیمت های شورای رقابت با احتساب حداکثر سود 25 درصد در جدول ذیل مشاهده می گردد.

نام خودرو نرخ نهایی با احتساب 25 درصد (ریال)

چانگان CS35 تیپ 2، 10,620,361,103

چانگان CS35 تیپ 3، 11,305,885,902.

اما نکته عجیب ماجرا، این است که قیمت نو شرکت سایپا که با منت اعمال تخفیف بر سر مشتریان اعلام شده است، بازهم از این قیمت های اعلامی، بالاتر است. در جدول پایین، فهرست نرخ های اصلاح شده به همراه اختلاف قیمت خودرو ها نسبت به قیمت اعلامی شورای رقابت نوشته شده است.

نام خودرو قیمت چانگان های وارداتی پس از اصلاح نرخ (تومان) اختلاف قیمت با نرخ اعلامی شورای رقابت

چانگان CS35 تیپ 2 یک میلیارد و 114 میلیون تومان 52 میلیون تومان بالاتر

چانگان CS35 تیپ 3 یک میلیارد و 251 میلیون تومان 121 میلیون تومان بالاتر

بنابراین زمانی که نرخ مصوب سایپا برای تیپ 2 این خودرو حدود 52 میلیون و برای تیپ 3 حدود 121 میلیون تومان بالاتر از حداکثر سود 25 درصدی نرخ های اعلامی شورای رقابت تصویب شده، نمی توان با استفاده از واژه هایی مانند تخفیف، از تخلف اجرا شده چشم پوشی کرد.

اگر واقعاً شورای رقابت، نهاد قیمت گذاری روی محصولات خودروسازهاست، باید قیمت مصوب این شورا ملاک محاسبه قرار گیرد و درغیر این صورت انتظار پیگیری نهاد های ذی ربط از جمله سازمان تعزیرات را داریم.

معرفی اجمالی چانگان CS53 پلاس

این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.4 لیتر و تکنولوژی TGDI بهره می برد که توانایی فراوری حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت فراوریی پیشرانه به وسیله یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه (DCT) به چرخ های جلو منتقل می گردد. طبق اعلام خودروساز، مصرف سوخت این کراس اوور 1390 کیلوگرمی، 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

تیپ های 2 و 3 به صورت استاندارد دارای آپشن هایی همانند کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، فرمان برقی حساس به سرعت، ترمزپارک برقی، کنترل کشش، سیستم اتوهلد، صندلی های تاشو عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دنده عقب، ورود و استارت بدون کلید است.

اما آپشن های اضافی چانگان CS35 تیپ 3 که آن را در رتبه بالاتری نسبت به تیپ 2 قرار می دهد شامل ایربگ های پرده ای، سقف پاناروما، دوربین جانبی و تهویه اتوماتیک است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13196

به "قیمت چانگان CS35 وارداتی تعیین شد، منت سایپا بر سر مشتریان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت چانگان CS35 وارداتی تعیین شد، منت سایپا بر سر مشتریان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید