حذف گرایش های مقطع دکتری به نفع دانشجوست ، معین گرایش به وسیله خاتمه نامه ها خبرنگاران

به گزارش آریا بلاگ، معاون آموزشی دانشگاه شریف گفت: حذف گرایش به نفع دانشجوست؛ زیرا ممکن است برای دانشجو در گرایش خاصی بازار کار وجود نداشته باشد؛ اما در رشته اصلی بازار کار وجود داشته باشد.

حذف گرایش های مقطع دکتری به نفع دانشجوست ، معین گرایش به وسیله خاتمه نامه ها خبرنگاران

داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دانشگاه علم و صنعت در مقطع دکتری، گرایش ندارد. مقطع در آموزش عالی مانند یک لوزی می ماند، اول بدون گرایش است و در مقطع دکتری سرانجام نامه ها و پروژه ها گرایش را تعیین می نماید.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه صنعتی شریف در خیلی از رشته ها تمایل به پذیرش دانشجو در گرایش های متنوع نداریم. در واقع گرایش دانشجو به وسیله انجام پروژه، تعیین می گردد. تمایل داریم دانشجویان بر اساس رساله هایی که دریافت می نماید، تخصص عمیق تری پیدا کند.

رشتچیان توضیح داد: حذف گرایش به نفع دانشجوست؛ زیرا ممکن است برای دانشجو در گرایش خاصی بازار کار وجود نداشته باشد، ولی در رشته اصلی بازار کار وجود داشته باشد؛ بنابراین می تواند زمینه های کاری متنوعی را داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه شریف اعلام نمود: بنده با حذف گرایش های مقطع دکتری موافق هستم، ممکن است در بعضی از دانشکده ها همچون رشته شیمی که از ابتدا گرایش داشته است موافق حذف نباشد. اما بیشتر قریب به اتفاق دانشکده ها با حذف گرایش های مقطع دکتری موافق هستند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6576

به "حذف گرایش های مقطع دکتری به نفع دانشجوست ، معین گرایش به وسیله خاتمه نامه ها خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف گرایش های مقطع دکتری به نفع دانشجوست ، معین گرایش به وسیله خاتمه نامه ها خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید