برقراری پرواز مستقیم، میان ایران و کره جنوبی بعد از 40 سال

به گزارش آریا بلاگ، در پی لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، پرواز مستقیم ایران و کره جنوبی برای نخستین بار در چهار دهه گذشته برقرار می شود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزارت زیرساخت و حمل و نقل این کشور اظهار داشت، به شرکت هواپیمایی کره که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی این کشور است، مجوز پرواز داده شده است تا چهار بار در هفته، میان اینچئون، دروازه اصلی کره جنوبی در حومه سئول و تهران، مسافر و بار جا به جا کند.

برقراری پرواز مستقیم، میان ایران و کره جنوبی بعد از 40 سال

این وزارتخانه افزوده است: ایران منابع طبیعی و مشتریان فراوانی دارد. این کشور یکی از شریکان بزرگ اقتصادی ما از دهه 70 میلادی تا کنون بوده است. برقراری پرواز مستقیم باعث می گردد مبادلات تجاری میان 2 کشور تقویت گردد و همکاری های دو جانبه مستحکم گردد.

به گزارش یونهاپ، شرکت هواپیمایی کره که مجوز را از رقیبش شرکت هواپیمایی آسیانا ربوده است، قرار است سال آینده این عملیات را برعهده بگیرد.

ایران و کره جنوبی در سال 1998 توافقنامه هوایی امضا کردند که بر اساس آن خطوط هوایی کره جنوبی اجازه یافتند هواپیماهای مسافربری و باری خود را چهار بار در هفته به تهران بفرستند. اما با این وجود، هیچ هواپیمای مسافربری کره جنوبی در ایران فرود نیامد. شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز با توقف در پکن، پایتخت چین پروازهای تهران- سئول را انجام می داد. پس از اقدام غرب به اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران، این جهت هوایی نیز به حالت تعلیق درآمد.

در دهه هفتاد میلادی، هواپیماهای باری کره جنوبی به طور نامنظم پروازهای مستقیم از تهران به سئول داشته اند.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت، ناظران می گویند پرواز مستقیم بین کره جنوبی و ایران، دو کشور پر جمعیت را به هم مرتبط می کند. برآورد می گردد 40 هزار مسافر سالیانه میان دو کشور جا به جا شوند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2266

به "برقراری پرواز مستقیم، میان ایران و کره جنوبی بعد از 40 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری پرواز مستقیم، میان ایران و کره جنوبی بعد از 40 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید