افسردگی در کدام استان ها بیشتر است؟

به گزارش آریا بلاگ، عضو انجمن روانپزشکان ایران، علی ناظری اضافه نمود: بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج ترین اختلالات روانپزشکی بوده که در کشور تعداد مبتلایان در زنان 2 برابر مردان است.

افسردگی در کدام استان ها بیشتر است؟

به گزارش ایرنا وی گفت: افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به موارد و داشته هایی که زمانی برای او لذت بخش بوده، از دست می دهد. این اختلال در زمانی خواهد بود که فرد بیمار این حالت ها و احساسات را به مدتی بیش از 2 هفته یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته و دچار اختلال عملکرد در فعالیت های روزانه خود گردد.

این متخصص روانپزشکی توضیح داد: نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی میلی به فعالیت های لذت بخش، عذاب وجدان، درد های جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی محسوب شده که در زندگی فردی و اجتماعی بیمار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که درصورت شیوع بالا در جامعه می تواند آسیب های به مراتب سنگین تر به بدنه جامعه وارد کند.

ناظری با اشاره به اینکه بیماری افسردگی به یکی از مهمترین معضلات جوامع پیشرفته و در حال توسعه تبدیل شده است، گفت: طبق آخرین آمار جهانی ابتلا به بیماری افسردگی در هر100 هزار نفر از جمعیت مردان بیش سه هزار و 500 مورد و در جمعیت زنان نزدیک به پنج هزار مورد است.

وی با اشاره به برگزاری سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایرن 18 تا 21 مهرماه گفت: این کنگره در قالب 22 سمپوزیوم علمی با 112 سخنرانی، 60 کارگاه علمی، 15 مقاله به صورت سخنرانی و 23 مقاله به صورت پوستر در بیمارستان میلاد برگزار می گردد.

طبق آخرین نتایج تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوع افسردگی در ایران بطور میانه 12 درصد است.

افسردگی بیماری است که تاثیر زیادی در زندگی روزمره مبتلایان و اطرافیان آن ها دارد، این بیماری علاوه بر ایجاد مسائل روانی، به عنوان مادر بسیاری از بیماری های جسمانی نیز شناخته شده و از این رو در منابع پزشکی بر توجه بیشتر به این اختلال و لزوم رفع کردن آن پیش از اقدام به درمان بیماری های جسمی تاکید شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13231

به "افسردگی در کدام استان ها بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی در کدام استان ها بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید