اشیا تاریخی دوره اسلامی در تویسرکان کشف شد

به گزارش آریا بلاگ، اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر کشف اشیا تاریخی در پی حفر چاه آب آشامیدنی در یکی از منازل روستا اشتران، عوامل اداره میراث فرهنگی به همراه دادستان و نیروی انتطامی به محل مراجعه کردند.

اشیا تاریخی دوره اسلامی در تویسرکان کشف شد

وی ادامه داد: در عمق سه متری زمین یک آفتابه و چند تکه سفال شکسته کشف شد و پس از مراحل کارشناسی تعیین شد که اشیاء مربوط به دوره صفوی و پس از آن هستند.

ترکاشوند با بیان این که منبع قنات روستای اشتران بعد از عملیات احداث سد با مشکل روبرو شده است، گفت: اهالی روستا مشکل آب آشامیدنی دارند و برای برطرف آن اقدام به حفر چاه می نمایند.

وی مطرح نمود: با هماهنگی دادستانی و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان قرار شد اهالی قبل از هرگونه عملیات عمرانی اعم از حفر چاه، پِی ک َنی و احداث ساختمان از میراث فرهنگی استعلام بگیرند.

ایسنا نوشت، ترکاشوند با اشاره به این که در روستا اشتران چهار بنا ثبتی حمام و قلعه اشتران، خانه حمزه خان و خانه حسن خان وجود دارد که متعلق به دوره قاجار و پس از آن هستند، گفت: این آثار باعث شده اشتران روستایی منحصربفرد باشد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5163

به "اشیا تاریخی دوره اسلامی در تویسرکان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشیا تاریخی دوره اسلامی در تویسرکان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید