کرمانشاه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود

به گزارش آریا بلاگ، استاندار کرمانشاه گفت: این استان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه پذیرای میهمانان نوروزی نیست.

کرمانشاه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمانشاه،هوشنگ بازوند روز دوشنبه 19 اسفند 98 در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر با تأکید بر اینکه کرمانشاه امسال پذیرای میهمانان نوروزی نیست، اظهار کرد: در این راستا به آموزش وپرورش اعلام کرده ایم که هیچ گونه مکان و یا مدرسه ای را برای پذیرش میهمانان نوروزی مهیا نکند.

او اضافه کرد: همچنین تمامی میهمان پذیرهای دولتی نیز در این ایام تعطیل هستند و مورد رصد قرار می گیرند تا پذیرش هیچ میهمانی از خارج از استان نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: شهرداری هم نباید اقدامی برای راه اندازی کمپ های توریستی برای اسکان مسافرین نوروزی در پارک ها داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه شهرداری روزانه و به صورت منظم نظافت شهر را موردتوجه جدی قرار دهد، متذکر شد: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باید در این مدت روزانه دو بار نسبت به جمع آوری زباله های سطح شهر اقدام شود.

بازوند در ادامه روستاها را از مراکز موردتوجه توریستان در سفر به کرمانشاه اعلام کرد و گفت: هرچند اعلام کرده ایم امسال پذیرش توریست نداریم، اما ممکن است روستاهایمان پذیرای افرادی از استان های دیگر به ویژه استان های درگیر کرونا باشند که برای دیدن اقوامشان به این روستاها سفر می کنند.

او بابیان اینکه دهیاران متولیان پدافند غیرعامل در روستاهای استان هستند، اضافه کرد: از دهیاران انتظار داریم با مشاهده چنین مواردی به وظیفه خود به عنوان متولی پدافند غیرعامل در روستا عمل کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: درصورتی که ضرورت داشته باشد، باید دستورالعمل های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله بابیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهیه شود تا آن را به دهیاران ابلاغ کنیم.

او در ادامه به احتمال به اوج رسیدن بحران کرونا در استان طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در صف مقدم مبارزه با این بیماری در استان است، بنابراین همه دستگاه های اجرایی باید امکانات خود را درصورتی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام نیاز کند، در اختیار آن قرار دهند.

بازوند اضافه کرد: استانداری و همه دستگاه های اجرایی به عنوان پشتیبان، حمایت های جدی را از دانشگاه علوم پزشکی در مبارزه با بیماری کرونا خواهند داشت.

سلامت توریستان، اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر کرمانشاه

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کرمانشاه نیز گفت: سلامت شهروندان و توریستان اولویت ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 99 در این استان است.

او با اشاره به تعطیلی تمام اماکن تاریخی و موزه های کرمانشاه در ایام نوروز، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، مانند برخی دیگر از استان ها این تصمیم را اتخاذ کردیم.

او به تصمیم دولت مبنی بر تدارک بسته های سفر برای روزهای پس از بحران کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مردم پس ازاین بحران نیاز به بازسازی روحی و روانی دارند، دولت این برنامه را در دستور کار قرار داده، لذا پیش بینی می کنیم پس از خاتمه بحران کرونا شاهد رونق دوباره توریستی در کشور و به تبع در استان کرمانشاه باشیم.

قادری اضافه کرد: براین اساس در نظر داریم حوزه توریستی استان را برای پذیرش توریستان در آن زمان که احتمالاً اردیبهشت یا خرداد خواهد بود، آماده کنیم.

او به دستورالعمل کشوری تعطیلی اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها هم اشاره کرد و گفت: ازآنجایی که مصوبه ای برای تعطیلی هتل ها نداشته ایم، بنابراین این مراکز اقامتی در نوروز امسال همچنان می توانند پذیریش میهمان داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کرمانشاه بابیان اینکه هتل های استان از استانداردهای بالایی در بحث نظافت و رعایت مسائل بهداشتی برخوردارند، اعلام کرد: تعداد کم این مراکز اقامتی در کرمانشاه باعث شده تا بتوانیم نظارت دقیق و مستمری بر فعالیت آن ها داشته باشیم.

او در ادامه به خسارت بخش توریستی استان از شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت وارده انجام نداده ایم و به زودی این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه پیشنهاد داد: امسال در میدان ها ورودی شهر کرمانشاه ایستگاه های راهنمای ستاد سفر فعال باشند، اما با رویکرد پیشگیری از کرونا فعالیت کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن مخالفت با اجرای چنین برنامه ای، گفت: بجای ایجاد ایستگاه های راهنما می توانیم تابلوهای راهنما در خصوص راه های پیشگیری از کرونا در ورودی شهر نصب کنیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2527

به "کرمانشاه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید