وزارت دفاع ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی فراوری کرد

به گزارش آریا بلاگ، متخصصان صنعت دفاعی پیروز شدند برای نخستین بار به فناوری ساخت و فراوری فیلتر های پیشرفته یونی برای ماسک های جدید دست یابند.

وزارت دفاع ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی فراوری کرد

به گزارش خبرنگاران، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی و افتتاح خط فراوری انبوه ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی با تبریک نیمه شعبان به مردم عزیز ایران و قدردانی از کوشش مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای برطرف دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی پیروز شدند برای اولین بار به تکنولوژی ساخت ماسک های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.

وی اضافه کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی، با تعبیه تکنولوژی یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک ها، موجب خواهد شد تا استفاده کنندگان بسیار راحت تر بتوانند در مدت زمان طولانی تر تنفس نموده و افراد بیماری که دارای مسائل تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی به کار رفته در این نوع ماسک های فیلتردار، با کم کردن التهابات، از تنفس بسیار راحت تر و آسوده تری برخوردار شوند به گونه ای که با نصب این ماسک ها برای انجام فعالیت های اجتماعی با مشکل روبرو نخواهند شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ماسک های موجود در بازار احتیاج به شست وشو و ضدعفونی مداوم دارند، ابراز داشت: این نوع ماسک های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی، به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن، احتیاج به شست وشو و احیا مجدد در مدت حداقل 50 ساعت استفاده به صورت مستمر را نداشته و قابل بهره برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

امیر حاتمی از قیمت پایین این نوع ماسک ها و امکان فراوری انبوه با سرعت 100 هزار ماسک به صورت روزانه اطلاع داد و گفت: پس از یک ماه فراوری این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی فراوری 500 هزار ماسک در روز برای برطرف احتیاج جامعه را دارد.

وی یادآور شد: فراوری ماسک های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی برای نخستین بار در کشورمان اجرا شده و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وزیر دفاع همچنین توضیح داد: پس از شیوع این ویروس در کشور، متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم عزیز ایران بودند و با کوشش شبانه روزی در گام نخست پیروز شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین های هوشمند حرارتی مشخص دمای بدن را فراوری و آن را در اختیار حوزه درمان کشور قرار دهند.

امیر سرتیپ حاتمی در خاتمه با بیان اینکه وزارت دفاع در سال جهش فراوری و برای مقابله با این ویروس همیشه در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می داند، تاکید نمود: این قول را به مردم عزیزمان می دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی متعهد به صورت شبانه روزی در این عرصه در حال کوشش و فعالیت هستند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2914

به "وزارت دفاع ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی فراوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ماسک های فیلتردار پیشرفته یونی فراوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید