نبـرد آبی ها در قلعه زرد!

به گزارش آریا بلاگ، بدون شک حساس ترین بازی هفته دوازدهم دیدار تیم های سپاهان و استقلال است، 2 تیم مدعی و بالانشین جدول که با یک امتیاز اختلاف به ترتیب 22 و 21 امتیازی هستند و در رده دوم و سوم قرار گرفته اند، البته با این توضیح که سپاهان یک بازی کمتر انجام داده است.

نبـرد آبی ها در قلعه زرد!

به گزارش، سپاهان و امیر قلعه نویی در حالی به استقلال رسیده اند که چند روز پیش در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به سختی از تیم پیکان عبور کردند، اما آبی ها در ادامه فرایند صعودی شان در هفته یازدهم پیروز شدند تیم نساجی را هم در قائمشهر شکست دهند و با ثبت 8 برد متوالی به رده سوم جدول صعود کنند.

استراماچونی و شاگردانش که پیش از این در مصاف با تراکتور دیگر مدعی لیگ برد دل چسبی داشتند، حالا باید مقابل زردپوشان اصفهان قرار بگیرند و یک دیدار فینال گونه را برگزار کنند. استراماچونی در دومین حضورش در اصفهان دنبال نتیجه ای بجز تساوی و باخت است و به قول خودش صدر جدول را نشانه گرفته است. از طرفی قلعه نویی هم در مصاف با تیم سابقش انگیزه ای مضاعف دارد و می خواهد ترمز استقلال را بکشد و در صورت توقف شهرخودرو به صدر برود. در تقابل جذاب قلعه نویی و استقلال استرا، چند نفر دیگر هم شریک هستند. امید نورافکن کاپیتان تیم امید ایران به همراه علی قربانی و سجاد شهباززاده، 3 بازیکن سابق آبی ها و بازیکنان مهم و تاثیرگذار فعلی سپاهان که هر 3 در فاز تهاجمی از نفرات موثر تیمشان هستند و انگیزه بالایی برای تقابل با تیم سابق شان دارند.

در استقلال هم تقابل علی کریمی و سیاوش یزدانی با تیم سابقشان دیدنی خواهد بود و علاوه بر این ها رقابت جذاب کی روش و شیخ دیاباته 2 خارجی پیروز لیگ هم در خط حمله 2 تیم بر جذابیت های بازی اضافه خواهد کرد تا فوتبال دوستان در نقش جهان و پای گیرنده ها یک دیدار هیجان انگیز و شاید پرگل را تماشا کنند. البته آمار و ارقام تقابل های پیشین 2 تیم به سود استقلال است و شاید همین دلگرمی بزرگی برای استراماچونی و شاگردانش باشد. 2 تیم در 18 دوره گذشته لیگ برتر 36 بار با هم دیدار داشته اند که برتری کلی در دیدار های گذشته 2 تیم با آبی پوشان است. استقلال 14 و سپاهان 11 بار پیروز شده اند و 11 دیدار 2 تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده، ضمن این که سپاهان هم بیش از 5 است که استقلال را در اصفهان شکست نداده، با این حال تعداد نسبتا بالای غایبان استقلال، جایی است که باعث نگرانی کادرفنی و هواداران می شود. آبی ها سجاد آقایی و میلاد زکی پور مصدوم را در اختیار ندارند و روزبه چشمی هم در تمرین دچار آسیب دیدگی نسبتا شدیدی شده و حضور او در بازی در هاله ای از ابهام است. از سوی دیگر دانشگر به دلایل نامشخصی در لیست استقلال نیست و به این ها باید مصدومیت فرشید اسماعیلی و شرایط مبهم او برای بازی را هم اضافه کرد تا مشخص شود شرایط چندان به سود آبی ها و استراماچونی نیست.

بجز این دیدار، طبق برنامه قرار است امروز 3 بازی دیگر در مشهد و تهران برگزار شود که البته به خاطر آلودگی شدید هوای تهران و به گفته معاون استاندار تهران به احتمال زیاد دیدار تیم های پرسپولیس و نساجی مازندران و پیکان و تراکتور لغو خواهد شد. تیم شهرخودرو صدرنشین لیگ ساعت 14 امروز میزبان نفت آبادان است که این روز ها به خاطر مسائل مالی و تهدید به جدایی اسکوچیچ سرمربی اش شرایط خوبی ندارد و چند روز پیش هم از جام حذفی توسط پرسپولیس حذف شد. یحیی و شاگردانش که با یک بازی کمتر صدرجدول را در اختیار دارند برای آن که جایگاه شان را تثبیت کنند، محکوم به برد هستند و با توجه به فوتبال مالکانه شهرخودرو احتمال پیروزی این تیم زیاد است.

منبع:خراسان

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1504

به "نبـرد آبی ها در قلعه زرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبـرد آبی ها در قلعه زرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید