مناظره ترامپ و بایدن؛ کُشتی دریافت با خوک!

به گزارش آریا بلاگ، آنچه که در اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا 2020 رخ داد یک کارزار بی سابقه و جنگ به تمام معنا بود، به گونه ای که مجری برگزارکننده مناظره هم فکر آنرا نمی کرد.

مناظره ترامپ و بایدن؛ کُشتی دریافت با خوک!

خبرنگاران ؛ کاوه تعیین فر - مناظره همیشه با تصادم کلمات و تضارب آرا همراه است، ذات مناظره به چالش کشیدن طرف مقابل است، دست گذاشتن بر نقاط ضعف حریف و تعریف و تمجید از قابلیت ها و توانایی های خود، اما آنچه که در اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا 2020 بین دونالد ترامپ و جو بایدن رخ داد یک کارزار بی سابقه و جنگ به تمام معنا بود، به گونه ای که شاید کریس والاس خبرنگار سرشناس فاکس نیوز و مجری برگزارکننده مناظره هم فکر آنرا نمی کرد.

وودی آلن فیلمساز مولف و معروف معاصر آمریکایی فیلمی دارد به اسم سلبریتی که در سال 1998 ساخته است. در آن صحنه ای وجود دارد که خبرنگاری در یک رستوران گوشه ای را نشان داده و می گوید: ببینید کی اینجاست، دونالد ترامپ، برنامه ات چیه دونالد؟ ترامپ هم جواب می دهد: من می خوام کلیسای سن پاتریک رو بخرم، احتمالا بکوبمش و یه ساختمون بسیار بلند و زیبا بسازم (کلیسای سن پاتریک یکی از معروفترین اماکن مذهبی شهر نیویورک علی الخصوص برای مسیحی های کاتولیک است).

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

وودی آلن به ظریفی و زیبایی در این 12 ثانیه تمام ماهیت ترامپ را نشان می دهد. او کسی است که همه چیز را برای خود و در جهت مقاصد خود می بیند حتی کلیسای سن پاتریک را فرصتی برای ساخت و ساز می بیند تا برجی دیگر مانند برج ترامپ از آن بسازد، با توجه به موقعیت مکانی خوبی که در خیابان پنجم (منهتن) قرار گرفته است.

ترامپ می دانست چه می خواهد و آمده بود تا آرامش و تمرکز بایدن را برهم بزند و در پاره ای مواقع هم پیروز بود اما نقطه جالب توجه برگشت های سریع بایدن و کنترل شرایط پیش آمده بود. شاید تبلیغات زیاد ترامپ و اطرافیانش بر پیر بودن، ناتوانی و یا خواب آلود بودن جو بایدن به شکل معکوس عمل کرد و همه مردی 76 ساله را دیدند که بر خودش مسلط بو دو برخلاف ادعاهای رقیب بسیار هم پرانرژی و سرحال ظاهر شد.

جدای از مطالب متنوع و متفاوت سیاسی، مالی، اجتماعی و ... که مطرح شد می توان گفت تنها بخش ثابت این رویارویی قطع کردن مداوم حرفهای جو بایدن از طرف دونالد ترامپ و طعنه های همراه با تمسخر بایدن به رئیس جمهور در کل زمان 97 دقیقه ای مناظره بود. ترامپ با تکنیک بریدن کلام و اشاره به مسائل شخصی بایدن سعی داشت تمرکز او را به هم بزند ولی بایدن به خوبی از کنار این لحظات می گذشت و هر آنچه مد نظر داشت را بیان می کرد و با نگاه مستقیم به دوربین هر آنچه لازم بود را به مخاطب می گفت.

این استراتژی اتخاذ شده از طرف ترامپ باعث شد درباره هیچ بحث یا موضوعی برنامه، نقشه راه و رویکرد به صورت مفصل بیان نگردد و حتی مجری برنامه کریس والاس به دفعات به ترامپ تذکر دهد:

مجری از ترامپ خواست: آقا، ممکن است اجازه دهید حرف هایش تمام گردد؟

ترامپ (با میمیک خاص صورت) گفت: تعجب نمی کنم!

بایدن گفت: او بلد نیست چطور این کار را انجام دهد! (سکوت کند)

ترامپ گفت: تعجب نمی کنم!

بایدن گفت: شخص اشتباه، شب اشتباه! زمان اشتباه!

مجری خطاب به ترامپ: آقای رئیس جمهور!

کار به جایی کشید که ترامپ بحث پسر بایدن را مطرح ساخت و از رشوه دریافت او از روسیه و مسائل دیگر او گفت و در مقابل هم بایدن چندین بار به ترامپ گفت ساکت باش (خفه شو) و حتی او را دلقک و عروسک خیمه شب بازی پوتین خواند!

به جرات می توان گفت این درجه از تنش و رویارویی در هیچ مناظره ای از انتخابات آمریکا وجود نداشته است.

ضرب المثلی در زبان انگلیسی می گوید: هیچ وقت با یک خوک کشتی نگیر، چرا که تو لجن مال می شوی و او لذت می برد! ولی در این شرایط جو بایدن چاره ای دیگر ندارد و مجبور است که در این بازی شرکت کند.

واقعا با نگاهی به این مناظره 2 قطبی شدید سایه افکنده بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را می توان دید که انگار 2 کاندید مانند مثبت و منفی بی نهایت از همدیگر فاصله دارند و هیچ نقطه مشترک یا همسویی با هم ندارند.

در واقع سخت است بیان داشت که برنده این مناظره بایدن بود یا ترامپ؟ ولی واقع بینانه این است که بگویم برای هواداران هر کدام ازاین 2 کاندید برنده شخص مورد تائید خودشان بود چون در واقع هر آنچه را که از نماینده مورد نظرشان انتظار داشتند آنها به نمایش گذاشتند.

باید منتظر ماند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4619

به "مناظره ترامپ و بایدن؛ کُشتی دریافت با خوک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره ترامپ و بایدن؛ کُشتی دریافت با خوک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید