مفتاح: دولت باید زیر ذره بین بوده و جوابگوی عملکرد خود باشد، مجلس همراه با مردم باید مطالبه گری کند

به گزارش آریا بلاگ، عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: برای به حرکت درآوردن دولت، نظارت یکی از مهم ترین ابزارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. دولتمردان باید زیر ذره بین قرار بگیرند و در قبال عملکردشون پاسخگویی باشند.

مفتاح: دولت باید زیر ذره بین بوده و جوابگوی عملکرد خود باشد، مجلس همراه با مردم باید مطالبه گری کند

محمد صالح مفتاح، عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، پیرامون اولویت های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که مجلس اسلامی با آن روبرو شده، عدم کارآمدی ساختار است و با کارآمد کردن آن می توانیم دولت توانمند داشته حاکم باشد.

وی اضافه نمود: شفاف کردن آرای نمایندگان نیز یکی دیگر از آن موارد است، نمایندگان از طرف مردم وکالت دارند تا حقوق مردم را مطالبه نمایند و نمایندگان مجلس باید منافع مردم را در دستور کار خود قرار دهند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال منافعی که در طی دوران نمایندگی ملت به دست می آورند باید شفاف سازی نمایند.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه نمود: در کشور دچار بی نظمی در قوانین هستیم و تنظیم قوانین یکی از اولویت های اصلی مجلس آینده است؛ برخی قوانین به اصلاح احتیاج دارند و یا قوانین جدید باید وضع گردد. اولویت امروز کشور، مسائل مالی است. اگر قرار است میزان اتکا به نفت در طول زمان کاهش پیدا کند، قوانین حوزه دادوستد خارجی، کسب و کار و مالیات به عنوان یکی از منابع درآمدی دولت باید بازنگری گردد.

وی در مورد موانع کسب و کار، گفت: در حال حاضر خیلی از عرصه هایی که مردم می توانند در آن فعالیت نمایند در اختیار یکسری افراد خاص قرار گرفته است که خودشان بعضاً منافعی را در بردارند، برای مثال برخی از اصناف خودشان متولی ارائه مجوز فعالیت هستند و این سازوکار دارای تعارض منافع است.

مفتاح اعلام کرد: مثلا اگر داروخانه بخواهید در سطح شهر تهران تاسیس کنید، در صورت داشتن همه شرایط به شما این امکان داده نمی گردد چون صاحبان داروخانه مانع تاسیس آن می گردد و جواز دایر کردن داروخانه جدید را نمی دهند. مجلسی باید در راس امور قرار گیرد که برای کسب و کارهای مختلف موانع اضافی را حذف کند.

وی پیرامون اولویت های یازدهمین دوره مجلس اسلامی بیان داشت: برای به حرکت درآوردن دولت، نظارت یکی از مهم ترین ابزارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. دولتمردان باید زیر ذره بین قرار بگیرند و در قبال عملکردشون پاسخگویی باشند. اگر تخلفی رخ می دهد، دولت این احساس را باید داشته باشد که نمایندگان مجلس بر عملکردشان نظارت دارند و به صورت کارشناسانه مسائل را پیگیری می نماید.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ادامه داد: مجلس باید دست در دست مردم بدهد تا با پشتوانه افکار بتواند مطالبه گری کند. اگر نمایندگان مجلس مردم را از خودشان بعد از انتخابات جدا و به دنبال منافع خودش بروند، قطعاً نمی توانند به دولت فشار برای مطالبه حقوق شان فشار بی آورند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1834

به "مفتاح: دولت باید زیر ذره بین بوده و جوابگوی عملکرد خود باشد، مجلس همراه با مردم باید مطالبه گری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفتاح: دولت باید زیر ذره بین بوده و جوابگوی عملکرد خود باشد، مجلس همراه با مردم باید مطالبه گری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید