محرز به خبرنگاران:دورهمی ها خطرناک است، واکسن ایرانی؛ حداکثر تا اواخر خرداد ، خطر ابتلا به کرونا در این 3 مکان

به گزارش آریا بلاگ، احتمال قرمز شدن تمامی نواحی نارنجی وجود دارد. در شرایطی که همه فکر می نمایند نرخ مرگ و میر و ابتلا کمتر شده این جمله روزهای بدی را پیش بینی می نماید.

محرز به خبرنگاران:دورهمی ها خطرناک است، واکسن ایرانی؛ حداکثر تا اواخر خرداد ، خطر ابتلا به کرونا در این 3 مکان

به گزارش خبرنگاران، به خصوص اینکه شب یلدا را هم در پیش رو داریم. بلندترین شب سال فرصتی برای دورهمی های خانوادگی است تا به این ترتیب در این شرایط خطرناک کرونایی نرخ ابتلا بالاتر برود.

دکتر مینو محرز مختصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونای کشور در این رابطه به خبرنگاران گفت: اوضاع خوب نیست. روز گذشته از مطب که برمی گشتم افراد بسیار زیادی را در سطح خیابان ها دیدم، آن هم بدون ماسک و یا رعایت فاصله اجتماعی. حالا چه انتظاری از شب یلدا دارید؟

دکتر محرز اضافه نمود: در محیط هایی که اعضای خانواده در یک محیط سربسته نشسته اند اگر همگی ماسک داشته باشند و البته اگر تهویه هوا هم وجود داشته باشد ریسک ابتلا به کرونا کمتر است در غیراینصورت ریسک بسیار بالاست.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونای کشور عنوان نمود: اما اگر در همان محیط که افراد با ماسک نشسته اند هیچ تهویه ای وجود نداشته باشد احتمال ابتلای افراد حتی با وجود زدن ماسک وجود دارد.

این پزشک متخصص ادامه داد: دورهمی های خانوادگی بسیار خطرناک است چرا که بیشتر افراد بدون ماسک هستند و با هم گپ می زنند. این معاشرت باعث می گردد تا اعضای یک خانواده از یکدیگر کرونا را بگیرند. در فضای بیرون حداقل بسیاری از افراد ماسک می زنند.

وی گفت: من سه چیز را در انتقال ویروس موثر می دانم؛ رستوران، باشگاه و دورهمی های خانوادگی. در این سه مکان ویروس کرونا به راحتی جابجا می گردد.

مینو محرز در رابطه با وارد شدن واکسن کرونای خارجی به ایران و البته آخرین شرایط واکسن کرونای داخلی نیز گفت: واکسن خارجی کرونا که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد زودتر از تیر ماه به ما نمی رسد و اگر هم برسد تعداد خیلی کمی دارد. بنابراین ما باید خودمان واکسن را بسازیم. واکسن کرونای ساخت ایران حدبیشتر تا اواخر خرداد ماه عرضه می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5386

به "محرز به خبرنگاران:دورهمی ها خطرناک است، واکسن ایرانی؛ حداکثر تا اواخر خرداد ، خطر ابتلا به کرونا در این 3 مکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرز به خبرنگاران:دورهمی ها خطرناک است، واکسن ایرانی؛ حداکثر تا اواخر خرداد ، خطر ابتلا به کرونا در این 3 مکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید