لیلا باقری شاعر گلستانی به دیار باقی شتافت

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، لیلا باقری قلی آباد متولد چهارم آذرماه سال 1355 در شهر گرگان، دانش آموخته مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، کارمند سابق دانشگاه تربیت مدرس تهران، بعلاوه کارمند اداره بهزیستی و سرپرست تیم روان شناسی شیرخوارگاه آمنه بود.

لیلا باقری شاعر گلستانی به دیار باقی شتافت

زنده یاد باقری سرایش شعر را از سن 16 سالگی و در زمان تحصیل در دبیرستان ملاصدرای گرگان متاثر از فروغ فرخزاد شروع کرد و پس از آن در زمان زیست در استان، از اعضای فعال در انجمن ادبی تالارفخرالدین اسعد گرگانی بود و عمدتا در دو قالب نو و سپید شعر می سرود.

لیلا باقری به غیر از شعر در حوزه نقاشی و رمان هم دستی داشت و طعم مشکوک گناهی شیرین و وسوسه چیدن سیب از او به یادگار مانده است.

این شاعر گلستانی در پی ابتلا به ویروس کرونا، شامگاه چهارشنبه 10 شهریور ماه در زادگاهش رهسپار خانه ابدی شد.

یادآوری می گردد زنده یاد لیلا باقری پس از ازدواج با محمد علی مفرد، مولف آثاری چون ظهور و سقوط آل بویه و ورود اسلام به طبرستان در سال 1376 به تهران مهاجرت کرد و از او دو دختر به نام های فاطمه و یگانه به یادگار مانده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7858

به "لیلا باقری شاعر گلستانی به دیار باقی شتافت" امتیاز دهید

2 کاربر به "لیلا باقری شاعر گلستانی به دیار باقی شتافت" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیلا باقری شاعر گلستانی به دیار باقی شتافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید