طالبان: برای ثبات افغانستان خواهان دولتی فراگیر هستیم

به گزارش آریا بلاگ، سخنگوی طالبان اظها رداشت که این گروه می خواهد دولتی فراگیر در افغانستان برقرار گردد، زیرا از این طریق برقراری ثبات در کشور امکانپذیر می گردد.

طالبان: برای ثبات افغانستان خواهان دولتی فراگیر هستیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به ان.بی.سی نیوز گفت: ما دولتی فراگیر می خواهیم چون این می تواند ثبات دولت را تضمین کند.

شاهین ادامه داد: در صورتی که دولت افغانستان فراگیر نباشد درگیری ها نیز ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که طالبان با وجود فشارها برای مذاکرات مستقیم با نمایندگان دولت افغانستان با دست نشانده خواندن دولت از گفت وگو با آن ها خودداری نموده است.

با این حال سخنگوی طالبان درباره اینکه دولت فراگیر در عمل به چه صورت است و یا اینکه این در نهایت به برقراری دموکراسی منجر می گردد توضیحی نداد.

شاهین ادامه داد که پس از امضای توافق با آمریکا، طالبان با هدف ایجاد دولتی فراگیر در مذاکرات بین الافغانی شرکت خواهد نمود.

وی اضافه کرد که طالبان دولت افغانستان را به عنوان بخشی از طرف های درگیر می داند اما همچنان آن ها را مشروع نمی داند.

وی روز گذشته نیز در توئیتی با تاکید بر خروج همه نیروهای خارجی پیش از شروع گفت وگوهای بین الافغانی نوشت: مذاکرات بینالافغانی در صورتی شروع می گردد که توافقنامه خروج تمام نظامیان خارجی با آمریکا امضا گردد.

.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1923

به "طالبان: برای ثبات افغانستان خواهان دولتی فراگیر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: برای ثبات افغانستان خواهان دولتی فراگیر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید