شیوع کرونا و احتمال تعطیلی مراسم حج پس از 222 سال

به گزارش آریا بلاگ، مقام های رسمی عربستان در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان افکار عمومی را برای احتمال برگزار نشدن مراسم سالانه حج برای نخستین بار پس از سال 1798 آماده می نمایند.

شیوع کرونا و احتمال تعطیلی مراسم حج پس از 222 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، هر چند عربستان مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی مسافران و گردشگران بسته است، تا امروز 1500 بیمار مبتلا به کووید-19 و 10 مرگ در این کشور گزارش شده است. از سوی دیگر، دست کم 72 هزار نفر در خاورمیانه به کرونا مبتلا شده اند؛ منطقه ای که در ایام حج بیشترین مسافر را به سرزمین وحی اعزام می نماید.

اگر سرعت شیوع کروناویروس در چند ماه آینده کند و آمار مبتلایان نزولی نگردد، به احتمال زیاد عربستان ناچار می گردد مراسم سالانه حج را تعطیل کند؛ اتفاقی که آخرین بار در 1798 اتفاق افتاده و ممکن است پس از 222 سال تکرار گردد. البته سفر به مکه و مدینه در سال 1918 به دلیل شیوع آنفلوانزای اسپانیایی ممنوع شده بود اما این بار اول در بیش از 220 سال اخیر است که مسلمانان سراسر دنیا نمی توانند برای به جا آوردن اعمال حج به حجاز بفرایند.

محمد صالح بن طاهر بنتن، وزیر حج و عمره عربستان در این باره گفت: اولویت پادشاهی عربستان سعودی سلامت و امنیت همه مسلمانان و ملل است. به همین دلیل از همه خواسته ایم تا وقتی به یک چشم انداز روشن و شفاف نرسیده ایم، برای اعزام زائران برنامه ریزی ننمایند. شیراز ماهر، استاد مطالعات جنگ در کینگز کالج لندن هم معتقد است مقام های سعودی مردم مسلمان را از نظر ذهنی برای احتمال لغو شدن مراسم حج آماده می نمایند.

در 200 سال اخیر دست کم 40 مورد شیوع بیماری های فراگیر و درگیری های دنیای از جمله دو جنگ دنیای نتوانسته است در برگزار شدن مراسم سالانه حج خلل ایجاد کند اما اگر تا موسم حج در چهار ماه آینده فرایند واگیری کرونا مهار نگردد، شاید عربستان سعودی مراسم حج تمتع را برگزار نکند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2795

به "شیوع کرونا و احتمال تعطیلی مراسم حج پس از 222 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا و احتمال تعطیلی مراسم حج پس از 222 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید