شیرین برگ را چگونه بکاریم؟

به گزارش آریا بلاگ، شیرین برگ از گیاهان متعلق به گروه کاسنیان است که ارتفاع آن به یک متر می رسد، این گیاه برای طعم دار کردن چای، نوشابه، نوشیدنی و دارو استفاده می شود.

شیرین برگ را چگونه بکاریم؟

به گزارش خبرنگار ، شیرین برگ، گیاهی پرخاصیت از گروه کاسنیان است که ارتفاع آن به یک متر می رسد، این گیاه معمولا در فصل بهار می روید و مقاومتی در برابر سرما ندارد، کشت استویا بیشتر در مناطق جنوب کشور انجام می گیرد.

این گیاه گرما دوست است و اگر قرار باشد در نواحی سردسیر کشت شود، حتما باید شرایط لازم برای پرورش آن در گلخانه فراهم شود، همچنین این گیاه در مناطق بسکمک از ایران کشت می شود. معمولاً در مناطق گرمسیری با برقراری شرایط آبرسانی امکان رشد و نمو برای گیاه فراهم می شود. تهران، سمنان، استان های مرکزی، خراسان و… شرایط مناسبی برای کاشت شیرین برگ دارند.

برای کاشت شیرین برگ یا استویا نیاز است تا بذر آن را در محیطی گرم بکارید و برای بذر آن نیاز به یک گلدان 8 سانتی متری دارید، برای کاشت آن گلدان را از خاک شل پر و انتهای گلدان را سوراخ کنید؛ بذر را میان خاک بکارید و به میزان کمی روی آن خاک بریزید توجه داشته باشید که سطح خاک باید مرطوب باشد و پس کاشت بذر استویا به هیچ وجه نباید جا به جا شود و در طی روز خاک را در دو نوبت آبکمک کنید.

پس از کاشت بذر به مدت 10 یا 15 روز احتمالا شاهد سر بر آوردن جوانه ها خواهید بود، برای مراقبت بیشتر از گیاه استویا باید آن را در خاک غنی بکارید، گیاه باید از سرما و رطوبت بیش از حد محافظت شود. ریشه گیاه استویا در مکان های خیلی مرطوب دچار مشکل می شود؛ بنابراین مواظب باشید خاک خیس نشود و گیاه را در مکانی بکارید که خاک زهکشی خوبی داشته باشد و آب در آنجا ایستاده نشود.

خاک را به خصوص در طول ماه های گرم تابستان مرطوب نگه دارید. اضافه کردن یک لایه کمپوست یا مالچ در اطراف گیاه کمک می کند تا رطوبت خاک حفظ شود، با رعایت این نکات شما می توانید به راحتی گیاه استویا را در منزل و در یک گلدان بکارید.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3219

به "شیرین برگ را چگونه بکاریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرین برگ را چگونه بکاریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید