شوخی با آثار کلاسیک نقاشی

به گزارش آریا بلاگ، یک هنرمند نقاش بر این باور است که هنر نقاشی بیش از سایر حوزه های هنر از آسیب کرونا در امان مانده است و در این زمینه به فروش مناسب آثارش در این دوره اشاره می نماید.

شوخی با آثار کلاسیک نقاشی

حامد نوروزی، هنرمند نقاش متولد سال 1370 در تهران و فارغ التحصیل رشته معماری است. او که تا به حال چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران داشته، برنده جایزه فستیوال Nord art از کشور آلمان در سال 2019 است.

به تازگی تعدادی از آثار نوروزی در نمایشگاه مجموعه تابستانه به نمایش گذاشته شد که او درباره تجربه نمایشگاه گروهی به خبرنگاران چنین گفت: نمایشگاه گروهی یک خصیصه خیلی مهمی دارد و آن حضور آرتیست های مختلف است که باعث می شود هنرمندان آثار دیگران را هم مشاهده نمایند.

نوروزی با اشاره به این نکته که نمایشگاه گروهی برخلاف نظر خیلی از افراد یک تجربه مهم محسوب می شود، گفت: نمایشگاه گروهی یک خصیصه خیلی مهمی دارد و آن حضور آرتیست های مختلف از گالری های مختلف است.

وی در ادامه اضافه نمود: هنرمندان از این طریق می توانند آثار دیگران را هم مشاهده نمایند و این برای هنرمندان جوانی مثل من فرصتی است که یاری می نماید تا مخاطبان جدی تر هم آثارشان را ببینند.

این نقاش درباره سبک کاری خود اظهار کرد: سبک کار من معاصر است؛ اما نوع تکنیک اجرا به کلاسیک بازمی شود و به همین علت از آثار دیگر نمایشگاه مجزاست؛ البته آثار دیگر هم معاصر هستند اما تکنیک اجرای آن ها تکنیک کلاسیک نیست.

به گفته این هنرمند تعداد کارهای طنز در مجموعه آثار او کم نیست و او معمولا یکسری از آثار کلاسیک را انتخاب می نماید و با شوخی و طنز صندلی معنوی ای که در گذشته داشته اند را پایین می کشد.

نوروزی، نقاش در پاسخ به پرسشی که از او درباره اقبال مردم نسبت به سبک کارش پرسیده شد، گفت: اقبال خیلی خوب بود. من هم نمایشگاه انفرادی موفقی داشتم که هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ بازخورد تجربه موفقی بود.

این نقاش با اشاره به اینکه حوزه فعالیتش به صورت کامل نقاشی است، درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر این حوزه، تاکید نمود: هنر نقاشی نسبت به سایر حوزه های هنر، بیشتر از تأثیرات شیوع ویروس کرونا در امان مانده است.

وی در این زمینه اضافه نمود: من دوستانی دارم که در فضای تئاتر کار می نمایند و خیلی از شیوع این ویروس صدمه دیده اند. در نقاشی اما من در دوره کرونا هم فروش خوبی داشتم و حتی یک نمایشگاه گروهی و انفرادی هم در این دوران برگزار کردم.

به گفته این هنرمند به لحاظ بُعد مالی، از آن جهت که ویروس کرونا اقتصاد و قدرت خرید خریداران هنر را تحت تاثیر قرار داده است، باعث شده تا خریداران به منظور خرید آثار هنری صبر نمایند. این مسئله ای است که برای حوزه نقاشی پیش آمده که البته نسبت به مسائل سایر حوزه ها پیش پا افتاده محسوب می شود.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایشگاه مجازی می تواند حق مطلب را ادا کند و هنری که هنرمند کوشش دارد تا به مخاطبش منتقل کند را انتقال دهد یا خیر، گفت: فکر نمی کنم. خود من درخواست های زیادی از طرف افراد مختلفی دارم که کارهایم را به منظور فروش در سایت قرار دهم اما معمولا این کار را انجام نمی دهم.

وی در تشریح علت این کار اضافه نمود: تماشا یک کار از نزدیک خیلی متفاوت از بازدید مجازی آن است.

به گفته این هنرمند بازدید مجازی از یک نمایشگاه هنری، تجربه غیرممکنی نیست و قطعا افرادی وجود دارند که از این طریق از نمایشگاه بازدید می نمایند و حتی آثاری را هم خریداری می نمایند، اما نکته ای که وجود دارد این است که این نوع از بازدید کاملا با بازدید حضوری فرق دارد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7843

به "شوخی با آثار کلاسیک نقاشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی با آثار کلاسیک نقاشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید