زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس، سعودی ها چقدر شانس دارند؟

به گزارش آریا بلاگ، با آنالیز زوایایی مختلف شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس ایران و با توجه به واقعیت های موجود به نظر می رسد که سعودی ها شانس زیادی برای برنده شدن در این مناقشه نداشته باشند.

زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس، سعودی ها چقدر شانس دارند؟

به گزارش خبرنگاران، بعد از فزونی پرسپولیس برابر النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه عربستانی از باشگاه ایرانی با ادعای استفاده از بازیکن غیرقانونی شکایت نموده است. النصر مدعی است که پرسپولیس از جابجایی محروم بوده و نمی توانسته قرارداد بازیکنان جدیدش را به ثبت برساند.

به گفته بسیاری از کارشناسان شکایت النصر در نهایت به جایی نخواهد رسید. همچنین اینکه گفته می گردد محرومیت از نقل و انتقالات به وسیله سیستم TMS تعیین می گردد حرف درستی نیست و زمانی در این سیستم متوجه محرومیت می شوید که بازیکن خارجی جذب کنید و بخواهید برایش ITC درخواست کنید چرا که جذب و ثبت قرارداد بازیکنان داخلی احتیاج به ثبت در سیستم TMS ندارند.

نکنه بسیار مهم دیگر ماجرا این جاست که همه فدراسیون ها موظف هستند از قبل تاریخ نقل و انتقالات خود را به فیفا اعلام نمایند تا فیفا آن را در سیستم TMS اعمال کند. بر اساس اطلاع خبرنگار خبرنگاران فدراسیون فوتبال ایران هم که معمولا هر سال تاریخ جابجایی خود را به فیفا اعلام می نموده، سال جاری این کار را ننموده است و فدراسیون خودش بدون اطلاع فیفا یک بازه زمانی برای نقل و انتقالات را تعیین نموده است.

در حال حاضر آخرین بازه نقل و انتقالات ایران در سیستم TMS برای بازه نقل و انتقالات نیم فصل گذشته است.

درباره این موضوع و ارتباط آن با ثبت قانونی قرارداد بازیکنان پرسپولیس هم ممکن است در نهایت فیفا از فدراسیون فوتبال ایران بپرسد چرا تاریخ نقل و انتقالات را رسما اعلام ننموده اید که فدراسیون به آن پاسخ خواهد داد و بعد سوال خواهد شد که تاریخ نقل و انتقالات فوتبال ایران از چه زمانی بوده، که فدراسیون فوتبال ایران هم طبق اعلام سابق 6 شهریور را اعلام خواهد نمود و فیفا هم متوجه خواهد شد که تا 21 شهریور که آخرین فرصت پرداخت مطالبات برانکو بوده، بازیکنان جدید جذب شده اند و بر این اساس مسئله ای برای پرسپولیس پیش نخواهد آمد.

البته ممکن است که فیفا بپرسد، شما می دانستید که نمی خواهید مطالبات برانکو را بپردازید بنابراین قراردادها را سریع ثبت نموده اید تا چند ماه دیگر زمان بخرید. شاید این موضوع هم وجود داشته باشد اما ایراد قانونی ندارد.

البته در آخرین نامه فیفا هم نوشته شده که اگر تا تاریخ تعیین شده یعنی 21 شهریور مطالبات پرداخت نگردد، از دوره نقل و انتقالات بعدی محرومیت اعمال می گردد. یعنی از نیم فصل بعد پرسپولیس محروم است بنابراین بازیکنان جدیدش قانونی به ثبت رسیده اند و شکایت النصر بلااثر خواهد بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4732

به "زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس، سعودی ها چقدر شانس دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس، سعودی ها چقدر شانس دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید