زاهدی: دولت لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرد

به گزارش آریا بلاگ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از 7 سال پیش دولت اعلام نموده بود که لایحه ای درباره رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه خواهد نمود که متاسقانه این اتفاق رخ نداد.

زاهدی: دولت لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای اجرای رتبه بندی معلمان، گفت: از 7 سال پیش دولت اعلام نموده بود که لایحه ای درباره رتبه بندی معلمان به مجلس ارائه خواهد نمود که متاسقانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه دولت اعلام نموده است که رتبه بندی معلمان را اجرا نموده است که این موضوع نادرست است و آن را قبول نداریم، افزود: پس از کوتاهی که دولت در این زمینه داشت نمایندگان طرحی را تدوین نموده و در آن به دنبال اجرای صحیح این موضوع است.

نماینده کرمان در مجلس با تاکید براینکه طرح رتبه بندی فعلی که توسط دولت اجرا شده است به باور نمایندگان تنها یک افزایش حقوق است، ادامه داد:طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا در می آمد، که در این راستا با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال 98، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم، اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه کاری پرداخت می نماید و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه بندی نمی پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه بندی دانشگاه ها اجرایی گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در راستای اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را قبول نداریم، گفت: نظام رتبه بندی یعنی صلاحیت حرفه ای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم که در مجلس این نظام را به درستی اجرا کنیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5098

به "زاهدی: دولت لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدی: دولت لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید