رویترز: نیرو های حفتر مانع از فرود هواپیما های سازمان ملل در طرابلس شدند

به گزارش آریا بلاگ، نیرو های وابسته به ارتش ملی لیبی طی هفته های اخیر مانع از فرود هواپیما های حامل کارمندان و اعضای سازمان ملل در پایتخت لیبی شده اند.

رویترز: نیرو های حفتر مانع از فرود هواپیما های سازمان ملل در طرابلس شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر به سازمان ملل اجازه ندادند تا از تنها فرودگاه عملیاتی در طرابلس، پایتخت این کشور استفاده کند.

به گزارش رویترز، سازمان ملل پیشتر درباره محدودیت پرواز توسط نیروهای خلیفه حفتر که با نام ارتش ملی لیبی شناخته می گردد هشدار داده و گفته بود که این اقدام یاری های بشردوستانه و میانجی گرانه را تضعیف می نماید.

ارتش ملی لیبی که مورد حمایت مصر و امارات متحده عربی است از آوریل گذشته کوشش دارد تا کنترل طرابلس را در دست بگیرد اما تا کنون نتوانسته خطوط دفاعی این شهر را بشکند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، نیروهای حفتر به لطف پهپادهایی که امارات در اختیارش قرار داده سیطره هوایی بر طرابلس دارند.

احمد مسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی در جمع خبرنگاران در شهر بنغازی در شرق لیبی گفت که سازمان ملل می تواند از دیگر فرودگاه های این کشور نظیر فرودگاه مصراته استفاده کند چون ارتش ملی لیبی به دلیل آنکه ترکیه از فرودگاه طرابلس به عنوان پایگاه برای خود استفاده می نماید نمی تواند امنیت پروازها در این فرودگاه را تضمین کند.

ترکیه طی هفته های اخیر اقدام به تامین پهپاد و سامانه های دفاع هوایی پیشرفته در طرابلس نموده است.

هیئت سازمان ملل در لیبی پیشتر اعلام نموده بود که ارتش ملی لیبی طی سه هفته گذشته بارها مانع از پرواز سازمان ملل به لیبی شده است.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2254

به "رویترز: نیرو های حفتر مانع از فرود هواپیما های سازمان ملل در طرابلس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: نیرو های حفتر مانع از فرود هواپیما های سازمان ملل در طرابلس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید