رازهای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن

به گزارش آریا بلاگ، فرقی نمی کند در آپارتمانی کوچک یا خانه ای بزرگ زندگی می کنید. انتخاب وسایل برای طراحی انواع اتاق نشیمن های بزرگ و کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حتی بعضی مواقع بزرگ ترین اتاق ها نیز نمی تواند جوابگوی استفاده از تمامی وسایل دلخواه شما باشد. اما با این حال راهکارهایی برای استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن های کوچک و اجرای روش هایی برای بزرگ تر به نظر رسیدن آن ها وجود دارد. در این جا به بیان بعضی از این راهکارها می پردازیم. با ما همراه باشید.

رازهای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن

ایجاد فضایی دنج

زمانی که صحبت از طراحی فضایی دنج به میان می آید، بسیاری از افراد به فکر استفاده از وسایل زیاد در خانه می افتند. اما به واقع آن چه که در طراحی فضایی دنج اهمیت دارد، استفاده از وسایل در حد احتیاج و حتی الامکان استفاده از وسایل چند منظوره در اتاق نشیمن های کوچک می باشد. برای ایجاد چنین فضایی در اتاق نشیمن های کوچک بهتر است مبلمان و جایگاه ها را نزدیک به هم قرار داده و از یک فرش مناسب استفاده نمایید. استاده از شال مبل و چند کوسن می تواند بر زیبایی چنین فضایی بیافزاید.

استفاده از جایگاه های هاموک

استفاده از جایگاه های هاموک امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. استفاده از جایگاه های هاموک در اتاق نشیمن های کوچک باعث می گردد، فضای بیش تری در اتاق نشیمن برای استفاده از سایر المان ها در اختیار داشته باشید. این جایگاه ها جای زیادی نگرفته و برای اتاق نشیمن های کوچک مناسب می باشند. استفاده از جایگاه هاموک در طراحی مدرن بسیار کاربرد دارد.

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید به عنوان روشن ترین رنگ ها شناخته می گردد. انتخاب رنگ سفید در اتاق نشیمن های کوچک بهترین گزینه ای است که در مقابل شما قرار گرفته است. به این منظور می توانید از رنگ سفید برای دیوارها و کفپوش استفاده نموده و برای انتخاب وسایل دیگر مانند مبلمان از رنگ های دیگر استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که برای انتخاب المان های اصلی از رنگ های روشن استفاده نمایید.

استفاده از میز غذاخوری کوچک

بسیاری از افراد تمایل دارند که از میزهای غذاخوری بزرگ و تعداد زیادی جایگاه در اطراف آن استفاده کنند. اما اگر اندازه اتاق نشیمن کوچک است، باید استفاده از این گونه میزها را فراموش کنید. بهترین انواع میزهای غذاخوری که می توانید در اتاق نشیمن های کوچک از آن ها استفاده نمایید، انواع گرد آن ها می باشد.

نصب تلویزیون به دیوار

استفاده از میزهای تلویزیون بزرگ، فضای زیادی را اشغال می نماید. به همین خاطر می توانید نسبت به نصب تلویزیون بر روی دیوار اقدام نمایید. اگر در اتاق نشیمن شومینه ای وجود دارد، بهترین مکان برای نصب تلویزیون، دیوار بالای شومینه می باشد. انجام این کار باعث خالی ماندن اتاق و در نتیجه داشتن فضایی بیشتر می گردد.

استفاده از میزهای عثمانی

به جای استفاده از میزهای قهوه خوری بزرگ می توانید از میزهای عثمانی استفاده نمایید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این میزها نمونه پارچه ای نیز داشته و می توان از آن به عنوان فضایی برای نشستن نیز استفاده کرد. اگر از یک شیشه بر روی این میزها استفاده نمایید، می توانید از آن به عنوان میز و در صورتی که تعداد زیادی مهمان داشتید، می توانید با برداشتن شیشه از روی آن به عنوان جایگاه از آن استفاده نمایید.

استفاده از دو میز کوچک به جای یک میز بزرگ

از دیگر ایده هایی که می توانید در اتاق نشیمن های کوچک مورد استفاه قرار دهید، استفاده از دو میز قهوه خوری کوچک به جای یک میز بزرگ می باشد. این کار باعث اشغال فضای کم تری می گردد. استفاده از میزهای کوچک قهوه خوری این امکان را برای شما فراهم می نماید که در هر قسمتی که در نظر داشتید از آن ها استفاده نمایید.

استفاده از آینه

استفاده از آینه ها در اتاق نشیمن های کوچک از آن جهت که باعث بازتاب نور می شوند، باعث بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن می شوند. استفاده از آینه در طراحی اتاق نشیمن باعث ایجاد انسجام میان وسایل موجود در اتاق نیز خواهد شد.

استفاده از رنگ های دراماتیک

اگرچه استفاده از رنگ سفید در طراحی آپارتمان های کوچک ایده مناسبی برای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن های کوچک می باشد، اما بهتر است در کنار آن از رنگ های دراماتیک و تاثیرگذار نیز استفاده نمایید. در صورت استفاده از رنگ های تیره در کنار رنگ سفید بهتر است از یک طراحی ساده استفاده نموده و در کنار آن از رنگ های خنثی استفاده نمایید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از یک روش نورپردازی مناسب از مهم ترین اصولی است که هم در طراحی اتاق نشیمن های بزرگ و هم طراحی اتاق نشیمن های کوچک حائز اهمیت می باشد. نکته مهم استفاده از وسایل روشنایی مناسب می باشد. نورپردازی باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد روشنایی در تمامی قسمت های اتاق نشیمن گردد. به این منظور باید از یک لوستر مناسب برای روشنایی عمومی استفاده گردد. برای اجرای روش نورپردازی دکوراتیو نیز می توانید از لامپ های دیواری استفاده نمایید.

نکات پایانی

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین قسمت های خانه می باشد. در طراحی اتاق نشیمن موارد زیادی را باید در نظر داشته باشید. انتخاب وسایل باید به گونه ای باشد که با سبک و اندازه اتاق هماهنگی داشته باشد. استفاده از وسایل چند منظوره یکی از بهترین راهکارها در طراحی اتاق نشیمن های کوچک به شمار می آید. برای مثال می توانید از مبلمانی که فضایی برای نگهداری از وسایل در زیر آن ها تعبیه شده است استفاده نمایید. بهتر است از استفاده رنگ های تیره برای کل اتاق خودداری نمایید و در صورت تمایل تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار و یا خرید لوازم تزئینی از این گونه رنگ ها استفاده نمایید. استفاده از بافت های مختلف مانند فرش و کوسن مناسب نیز از دیگر ایده هایی است که می توان در طراحی اتاق نشیمن های کوچک مورد استفاده قرار داد. استفاده از بافت های مختلف باعث عمق بخشی به فضای اتاق نیز می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1881

به "رازهای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای بزرگ تر نشان دادن اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید