دفاع کارگردان اسکاری از انگل

به گزارش آریا بلاگ، کارگردان سرشناس مکزیکی از انگل (پارازیت) به عنوان فیلمی یاد کرد که نشان می دهد مردم امروز چطور در بی رحمی سیستم کاپیتالیستی و جنگ طبقاتی اسیر شده اند.

دفاع کارگردان اسکاری از انگل

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، الخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی برنده جایزه اسکار مطلبی نوشته و در آن درباره فیلم انگل ساخته بونگ جون هو صحبت کرده است. این فیلم امسال جوایز بسیاری از جمله جایزه نخل طلای فستیوال فیلم کن را از آن خود کرد.

به باور این کارگردان صاحب سبک، این فیلم مانند رمانی که آداب و رسوم را به تصویر می کشد آغاز و در ادامه تبدیل به یک کمدی تیره، داستان ارواح، تریلر روان شناختی و فیلم ژانر وحشت می شود و در نهایت به شیوه ای غیرمنتظره، اما ناگزیر با یک تراژدی به پایان می رسد.

این کارگردان که از اعضای هیأت داوران کن امسال بود گفت: همه داوران به این فیلم رأی دادند و او هرگز چهره اعضایی که افتخار تماشای آن برای نخستین بار را داشتند را فراموش نمی کند.

ایناریتو گفت: این فیلم یک ترکیب داغ ژانری با نگاه و نظردهی اجتماعی است که با همه مان صحبت می کند.

این فیلمساز اضافه نمود: فیلم تنها دو موقعیت یعنی یک خانه ثروتمند و یک خانه فقیر دارد و تقریباً مانند یک نمایش تئاتر است؛ اما بونگ جون هو یک جنگ طبقاتی سهمگین، تأثیرگذار و شرم آور بین دو خانواده مشابه اهل کره جنوبی راه می اندازد که نمایانگر یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که در سراسر جهان، بشر در حال حاضر با آن روبرو است.

به گفته او، در انگل هیچ فرد خوب و بد یا قهرمان و شخصیت منفی وجود ندارد. فقط شخصیت هایی به نمایش کشیده می شوند که در بی رحمی سیستم کاپیتالیستی کشنده ای گیر افتاده اند؛ وضعیتی که همه ما در آن قرار گرفته ایم و دارد بشریت را می بلعد.

ایناریتو می گوید چیزی که درباره فیلم بونگ جون هو دوست دارد این است که بدون توجه به ژانر، این کارگردان نه تنها فضا را تحت تسخیر خود در می آورد، بلکه با انسانیت و نظردهی اجتماعی صادقانه خود چیزی جدید به آن اضافه می کند.

کارگردان بردمن در پایان نوشت:، اما خارق العاده و خاص بودن این فیلم نه تنها مرتبط به این حقیقت است که ژانر ها را به زیبایی با هم ترکیب می کند، بلکه در هر سکانس، زاویه و عملکرد دوربین به طور شگفت انگیزی دقیق است و ما را به زیرزمین می برد و آرام آرام با پایین ترین حلقه جهنمی آشنا می کند که آنجا وجود دارد. این چیزی است که درست جلوی چشمان مان است و همه مان نمی خواهیم آن را ببینیم، حتی در حالی که عدم استشمام بوی آن غیرممکن است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1928

به "دفاع کارگردان اسکاری از انگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع کارگردان اسکاری از انگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید