درخواست آلمان از روسیه برای حل بحران اوکراین

به گزارش آریا بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه نشست پاریس برای حل بحران اوکراین از روسیه خواست حرکت بیشتری در راستا حل مناقشات طولانی مدت با این کشور همسایه اش از خود نشان دهد.

درخواست آلمان از روسیه برای حل بحران اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست بحران اوکراین در پاریس از روسیه تحرک بیشتر برای حل مناقشات طولانی مدت با کشور همسایه خود (اوکراین) را درخواست نموده و در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان توضیح داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با وجود خطرات سیاست داخلی و عوارض جانبی برای حل مناقشات در شرق اوکراین اقدامات شجاعانه ای را در پیش گرفته است.

وی تاکید نمود که اقدام دولت اوکراین در آزادی زندانیان و آغاز عقب نشینی نیروهای ارتش از مناطق شرقی نشانه تحرک جدید برای حل این مناقشه بوده و اکنون مسکو هم باید نشان دهد که دستیابی به توافقات جدید امکان پذیر است.

قرار است روز دوشنبه مذاکراتی در پاریس برای حل بحران در شرق اوکراین انجام گردد و رئیس جمهور روسیه و اوکراین هم در این مذاکرات مشارکت خواهند داشت. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم نقش میانجی را در این مذاکرات خواهند داشت.

ماس تاکید نمود که ما باید همراه با فرانسه بر روسیه تاثیر بگذاریم. به گفته وی در روز دوشنبه بخصوص این مسئله مطرح است که به خونریزی های روزانه در خاک اروپا بالاخره پایان داده گردد.

اعلام آتش بس، عقب نشینی سلاح های سنگین از مناطق جنگی در شرق، برگزاری انتخابات محلی و اعلام خودمختاری برای مناطق تحت کنترل جدایی طلبان از مهم ترین مسائلی است که در خصوص آن توافق صورت نگرفته و قرار است در نشست پاریس درباره آنها مذاکره گردد .

مذاکره بر سر شرایط مناطق اشغالی در شرق اوکراین در داخل این کشور مخالفان زیادی دارد. روز یکشنبه حدود دو هزار نفر در کی یف تجمع و علیه هر گونه سازش در این باره تظاهرات کردند .

ولودیمیر زلنسکی میخواهد اکتبر سال آینده و همزمان با انتخابات محلی سراسری در اوکراین در مناطق مورد مناقشه در شرق نیز انتخابات را برگزار کند .

حزب چپ آلمان در آستانه برگزاری این نشست خواهان روی آوردن بیشتر به سوی مسکو شده و یکی از نمایندگان بلند پایه این حزب در این باره گفت که بدون در پیش دریافت سیاست تنش زدایی در برابر روسیه یک راهکار پایدار مناقشات در شرق اوکراین نمی تواند شکل گیرد. به گفته وی یکی از اولین گام ها در این راستا باید لغو تحریم های مالی علیه روسیه باشد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1714

به "درخواست آلمان از روسیه برای حل بحران اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آلمان از روسیه برای حل بحران اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید