خبرنگاران 80 درصد آمبولانس های اصفهان استاندارد لازم را دارند

به گزارش آریا بلاگ، اصفهان - خبرنگاران - مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان گفت: 80 درصد آمبولانس های این استان از حیث تجهیزات و امکانات استاندارد لازم را دارند.

خبرنگاران 80 درصد آمبولانس های اصفهان استاندارد لازم را دارند

غفور راستین روز چهارشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه نمود: ناوگان آمبولانس موجود استانداردهای مشابه کشورهای پیشرفته از جمله اروپا را داراست و بروزرسانی مداوم تجهیزات و وسایل آنها انجام می گیرد.

به گفته وی حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان این استان 250 دستگاه آمبولانس دارد که 170 دستگاه آن از این بین فعالند.

وی با اشاره به اهمیت امدادرسانی هوایی به دلیل شلوغی بعضی جاده ها و بعد مسافت افزود: با همکاری فرمانداران در تمامی شهرستان های هم اکنون محل استقرار بالگرد امداد هوایی تعبیه شده است تا در صورت احتیاج مشکل فرود و پرواز بالگرد وجود نداشته باشد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به همکاری هوانیروز در امدادهای هوایی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز در این استان 30 بیمار از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافته اند که 99 درصد آنها بهبودی خود را بدست آوردند.

وی با بیان اینکه 154 پایگاه اورژانس در استان اصفهان وجود دارد توضیح داد: 75 پایگاه جاده ای و 78 مورد آن شهری است و یک پایگاه دیگر نیز به صورت هوایی به امدادرسانی مشغول است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با بیان اینکه ارتقای یاری رسانی به روستاها و شهرها در شرایط مختلف همیشه مورد توجه این نهاد بوده است اظهار داشت: نیروهای امدادی این نهاد از شرق و غرب و از شمال تا جنوب استان اصفهان حتی دور افتاده ترین مناطق را زیر پوشش خود قرار داده اند.

راستین با بیان اینکه آمار حوادث رانندگی همچنان در استان همچون سایر نقاط کشور بالاست توضیح داد: از ابتدای سال تا به امروز 97 هزار مورد امداد پیش بیمارستانی اجرا شده که 72 هزار آن مربوط به حوادث غیر تصادفی بوده و همچنین 14 هزار مورد امدادرسانی تصادفی و ترافیکی شامل حوادث شهری و جاده ای داشته ایم.

وی گفت: در سطح کلانشهر اصفهان 17 هزار مورد امدادرسانی شهری انجام شد و 6 هزار 600 مورد ترافیکی جاده های صورت پذیرفت.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان اظهارداشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب طی سال های اخیر میزان مزاحمت ها و یا اشتباهات تماس با مرکز اورژانس 115 کاهش یافته به صورتی که پیش تر از 6 هزار تماس در طی شبانه روز داشتیم اما این میزان هم اکنون به چهار هزار تماس رسیده است.

راستین با بیان اینکه اورژانس استان مناطق مختلف را بخوبی زیر پوشش قرار داده است افزود: در جاده های استان اصفهان بطور میانگین در هر 40 کیلومتر یک امداد پایگاه امداد جاده ای وجود دارد و برای هر 50 هزار نفر یک پایگاه اورژانس مستقر شده است حتی شمال اصفهان شامل مناطق شاهین شهر و دولت آباد دربرگیری اورژانس خیلی بهتر است.

وی اظهار داشت: میزان زمان رسیدن اورژانس بر سر حوادث جاده ای بین 14 تا 15 دقیقه است و می توان گفت که به طور میانگین این عدد در سراسر استان اصفهان رعایت می گردد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اورژانس استان با کمبود نیرو روبرو است گفت: این نهاد 300 نیرو احتیاج دارد که کمبود آن هم اکنون از طریق اضافه کاری از طرف دیگر نیروها جبران می گردد.

به گزارش خبرنگاران، 26 شهریور روز ملی اورژانس و فوریت های پزشکی نامیده می گردد.

پایگاه های اورژانس کشور از 1900 به 3300 پایگاه و تعداد آمبولانس ها به 5700 آمبولانس رسیده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4549

به "خبرنگاران 80 درصد آمبولانس های اصفهان استاندارد لازم را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 درصد آمبولانس های اصفهان استاندارد لازم را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید