خبرنگاران 270 کانون فرهنگی مساجد بوشهر عزاداری سالار شهیدان را برگزار می نمایند

به گزارش آریا بلاگ، بوشهر-خبرنگاران- دبیر کانون های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سال جاری با توجه به شرایط ناشی از کرونا از مجموع 400 کانون فرهنگی هنری تنها 270 کانون عزادارای سرور و سالار شهیدان را برگزار می نمایند.

خبرنگاران 270 کانون فرهنگی مساجد بوشهر عزاداری سالار شهیدان را برگزار می نمایند

علیرضا پولاد روز آدینه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: سال جاری با توجه به شرایط ناشی از کرونا و دستورهای منتشر شده در این زمینه، همه مساجد و حسینیه ها نمی توانستند برنامه عزادارای برگزار نمایند، اما هرهیات و کانونی کوشش کرد در حد توان خود عزای امام حسین (ع) را برپاکند.

وی اعلام کرد: حتی بعضی مساجد که توان برگزاری مراسم را ندارند با پخش صدای نوحه خوانی سال های گذشته نوای نوحه را در محله خود طنین انداز می نمایند.

پولاد بیان کرد: در این میان، 130 کانون فضای مناسبی داشته و قادر به پذیرای تعداد بیشتری از عزاداران هستند.

وی ادامه داد: عمده کانون های مساجد کوشش نموده اند که برنامه های عزاداری خود را به وسیله فضای مجازی به صورت مستقیم پخش نمایند.

او گفت: افزون بر این، 14 هیات مذهبی هم به صورت سیار در مناطق مختلف استان بوشهر در خیابان ها و معابر حضور می یابند و نوحه خوانی می نمایند.

دبیر کانون های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه نمود: در شهر بوشهر چهار تکیه در نظر گرفته شده که در حوزه های اجتماعی کار می نمایند.

پولاد، با اشاره به راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه و برپایی روضه خوانی های خانگی اعلام کرد: همه برنامه ها با حفظ شرایط بهداشتی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می گردد.

وی همچنین از راه اندازی دو پویش اجتماعی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و تامین هزینه های درمانی بیماران کلیوی اطلاع داد.

پولاد از همه عزاداران خواست به این پویش ها بپیوندند و به نیازمندان کمک رسانند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4293

به "خبرنگاران 270 کانون فرهنگی مساجد بوشهر عزاداری سالار شهیدان را برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 270 کانون فرهنگی مساجد بوشهر عزاداری سالار شهیدان را برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید