خبرنگاران 102 بیمار کووید 19 در بخش مراقبت های مراکز درمانی یزد بستری هستند

به گزارش آریا بلاگ، یزد- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم اکنون 563 فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند که از این تعداد 102 بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

خبرنگاران 102 بیمار کووید 19 در بخش مراقبت های مراکز درمانی یزد بستری هستند

به گزارش عصرجمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، ابراهیم سلمانی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته 115 بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند و در این مدت پنج بیمار مبتلا به کروید 19 در استان یزد جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در جهان به وجود آورده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6951

به "خبرنگاران 102 بیمار کووید 19 در بخش مراقبت های مراکز درمانی یزد بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 102 بیمار کووید 19 در بخش مراقبت های مراکز درمانی یزد بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید