خارطوم خواستار تداوم مذاکرات سدالنهضة شد

به گزارش آریا بلاگ، وزارت خارجه سودان بر اهمیت تداوم مذاکرات در مورد سد النهضة به عنوان تنها وسیله حل اختلافات تاکید نمود.

خارطوم خواستار تداوم مذاکرات سدالنهضة شد

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سودان اعلام نمود که این کشور بیشتر از طرف های دیگر در مذاکرات سد النهضة، از تاسیس این سد بدون دستیابی به توافق الزام آور بین آنها در مورد آبگیری و راه اندازی سد النهضة ضرر دیده است.

این وزارتخانه بر اهمیت تداوم مذاکرات در مورد سد النهضة به عنوان تنها وسیله حل اختلافات تاکید نمود.

به همین دلیل، محمد شریف عبدالله، معاون وزیر خارجه سودان در جریان نشستی اعلام کرد، سودان به کوشش هایش برای شرح موضع خود و خطراتی که شهروندان و تاسیسات استراتژیک موجود در راستا النیل الأرزق (نیل آبی) و در رأس آن سد الروصیرص در معرض آن قرار دارند، ادامه خواهد داد.

محمد شریف عبدالله بر احترام سودان به میانجیگری اتحادیه آفریقا و تمایلش به دستیابی به راه حلی برای انعقاد توافقی الزام آور برای تمامی طرف ها به واسطه این میانجیگری و همچنین اعطای نقش برجسته تری به کارشناسان اتحادیه آفریقا برای حل اختلافات تاکید نمود.

سد النهضة (سد رنسانس) که توسط اتیوپی بر روی رود نیل در خاک این کشور ساخته شده، در صورت آبگیری کامل، ورودی آب به مصر را به میزان دستکم 50 درصد کاهش می دهد و با توجه به اینکه این رودخانه شریان حیاتی و کشاورزی مصر است، خسارت های جبران ناپذیری را متوجه مصر خواهد نمود. در مقابل اتیوپی هم استفاده از این سد برای تامین برق مورد احتیاج خود را ضروری می داند. ، ایسنا

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5375

به "خارطوم خواستار تداوم مذاکرات سدالنهضة شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارطوم خواستار تداوم مذاکرات سدالنهضة شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید