حمله دوباره ایلان ماسک به اپل بابت سیاست های غیر اخلاقی و انحصارگرانه در اپ استور و تولید باتری ها

به گزارش آریا بلاگ، شرکت تسلا گزارش درآمدهای خود در سه ماهه دوم سال 2021 را منتشر کرد. به همین بهانه، ایلان ماسک طی گفت وگویی با رسانه ها، از دعوت به مشارکت شرکت های شخص ثالث در شبکه Supercharging خبر داد.

حمله دوباره ایلان ماسک به اپل بابت سیاست های غیر اخلاقی و انحصارگرانه در اپ استور و تولید باتری ها

مدیرعامل تسلا می گوید هدف این شرکت ساخت یک باغ با دیوار نیست؛ بلکه می خواهد از ظهور انرژی های پایدار حمایت کند. ایلان ماسک دوباره به طور علنی از سیاست های عیراخلاقی و انحصارگرایانه شرکت اپل انتقاد کرد و گفت چرا اپل هنوز از کبالت در باتری های محصولات آیفون و مک خود استفاده می کند.

ایلان ماسک می گوید باتری های این شرکت خیلی کم از ماده کبالت استفاده می کنند ولی باتری های شرکت اپل هنوز 100 درصد از کبالت بهره می برند. مدیرعامل تسلا صریحا می گوید باتری های تلفن همراه و لپ تاپ های اپل کاملا وابسته به کبالت هستند ولی تسلا تقریبا هیچ کبالتی در بسته های فسفات آهن یا ترکیبات شیمیایی پایه نیکل استفاده نمی کند.

او می گوید براساس میانگین وزنی، ممکن است 2 درصد کبالت در هر باتری استفاده شده باشد ولی 100 درصد باتری های اپل کبالت هستند. بنابراین، آن طور که اپل نشان می دهد حامی انرژی های پاک و پایدار نیست.

شرکت اپل در گذشته به خاطر استفاده از کبالت با انتقاد و پرسش های زیادی روبرو شده است. در سال 2019، گزارشی بر ضد اپل منتشر شد که نشان می داد بچه ها به کار اجباری در معادن برای استخراج کبالت اپل وادار می شوند. اپل در پاسخ به این گزارش، گفت که تمام تصفیه خانه های کبالت او در زنجیره تامین، شامل ممیزی های شخص ثالث می شوند و هرگونه کار اجباری یا فشار به نیروی کار برای استخراج کبالت را منکر شد.

ادامه جنگ علنی ایلان ماسک و اپل

هدف بلندمدت اپل این است که از مواد بازیافتی برای ساخت باتری های خود استفاده کند و نیاز به استخراج موادی مانند کبالت از معادن را کنار بگذارد. کارشناسان می گویند این یک هدف جاه طلبانه گسترده و بسیار بزرگ است که به این زودی ها عملی نخواهد شد.

نقدها ایلان ماسک به اپل و مدیرعامل آن تیم کوک، در حالی ادامه دارد که اپل همچنان برنامه ساخت ماشین الکتریکی خود را پیش می برد. در گزارشی تازه، تعیین شده اپل یکی از مدیران برجسته سابق شرکت BMW را برای توسعه خودروهای برقی استخدام کرده است. این فرد، در BMW مسئول توسعه اتومبیل های الکتریکی و هیبریدی i3 و i8 بوده است.

همین طور، اپل طی سال های گذشته، تعدادی از کارمندان شرکت تسلا را به استخدام خود درآورد که باعث شد ایلان ماسک از اپل به نام قبرستان تسلا نام ببرد.

پیش تر، ماسک گفته بود در تاریک ترین روزهای ساخت خودروی تسلا مدل 3، سعی کرده تسلت را به اپل بفروشد ولی تیم کوک جواب ایمیل او را نمی دهد.

ایلان ماسک به سیاست های انحصاری اپ استور اپل هم حمله کرده و اپل را متهم به کنترل بیش از حد نرم افزارها روی پلتفرم هایش می کند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7572

به "حمله دوباره ایلان ماسک به اپل بابت سیاست های غیر اخلاقی و انحصارگرانه در اپ استور و تولید باتری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله دوباره ایلان ماسک به اپل بابت سیاست های غیر اخلاقی و انحصارگرانه در اپ استور و تولید باتری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید