تولید آجر با قابلیت ذخیره سازی و توزیع انرژی

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، از این آجرها می توان در نیروگاه ها و محل هایی که گرما از آنها دفع می شود برای دریافت و ذخیره سازی انرژی استفاده کرد تا بعدها با سرد شدن زمینه برای خروج و توزیع انرژی ذخیره شده فراهم شود.

تولید آجر با قابلیت ذخیره سازی و توزیع انرژی

بهره وری بالا، ایمنی، هزینه پایین تولید و امکان استفاده در نیروگاه های تولید برق از زغال سنگ مهم ترین مزیت این آجرهاست. آجرهای یادشده تازه ترین ابزار برای دسترسی به منابع انرژی تجدید پذیر هستند و به اختصار آلیاژ ام جی ای نام گرفته اند.

هر یک از این آجرها 30 در 20 در 16 سانتیمتر طول دارد و از موادی تولید شده است که از رسانایی بالایی برخوردار بوده و به سادگی گرم شده و گرما را هم در خود ذخیره می کنند.

آجرهای یادشده دو بخش مجزا دارند. یک بخش که ماتریس جامد نام گرفته، شاکله اصلی آجر را شکل می دهد و بخش دیگر که در زمان سرد شدن آجر انرژی گرمایی را از خود خارج کرده و توزیع می کند، در بر می گیرد. طراحان آجر یادشده ساختار و شیوه ساخت آن را به کلوچه ای تشبیه کرده اند که قطعه ای شکلات در وسط آن قرار گرفته و با ذوب شدن شکلات از گرما محتوای ان به بیرون سرازیر می شود.

گروه سازنده در مورد مواد تشکیل دهنده این آجر توضیح فنی نداده اند. اما می گویند از گرمای به دست آمده از این آجرها می توان برای تولید بخار آب و به حرکت درآوردن توربین ها بدون نیاز به مصرف زغال سنگ و آلوده کردن آب و هوا استفاده کرد. از همین رو فناوری یادشده می تواند به بازنشستگی و تعطیلی نیروگاه های به شدت آلاینده زغال سنگ منجر شود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4452

به "تولید آجر با قابلیت ذخیره سازی و توزیع انرژی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تولید آجر با قابلیت ذخیره سازی و توزیع انرژی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید آجر با قابلیت ذخیره سازی و توزیع انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید