بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 2.4 درصد کاهش یافت

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان سال جاری با 2.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 10.1 درصد رسید.

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 2.4 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، پروانه نیک مرام اضافه کرد: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 10.1 درصد بوده است که نیم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: کاهش 2.4 درصدی نرخ بیکاری در زمستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می گردد که با کوشش های شبانهروزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر نهادهای متولی به دست آمده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: برآورد نقطه ای نرخ بیکاری در زمستان سال 1397 استان کهگیلویه و بویراحمد 12.5 درصد بود که زمستان سال جاری این عدد به 10.1 درصد رسیده و از این رو نرخ بیکاری در زمستان سال جاری نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.

نیک مرام اضافه کرد: در مجموع نرخ بیکاری در 18 استان بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد و در 12 مورد دیگر نرخ بیکاری کمتر از این استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایهگذاری در این استان، نبود زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تا به امروز آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

وی بیان نمود: امید است با همراهی روزافزون مسئولان و ایجاد زیرساخت های لازم بتوانیم زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنیم تا در نهایت به جهش فراوری و توسعه استان منجر گردد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار گرفته است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2857

به "بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 2.4 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 2.4 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید