اینتل کرونا را به فرصت تبدیل کرد

به گزارش آریا بلاگ، درحالی که در پاندمی کرونا بسیاری از کمپانی ها و کسب و کارها با مشکلاتی روبرو شدند ولی اینتل، این غول دنیای فناوری و تراشه، تهدید کووید19 را به فرصت تبدیل کرده تا مشکل کمبود تراشه ها را جبران کند.

اینتل کرونا را به فرصت تبدیل کرد

اینتل تلاش دارد تراشه های بیشتری تولید کند که این، خبر خوشی برای گیمرها و خریداران کامپیوتر خانگی محسوب می شود. این خبر در قالب یک ویدیو در یوتیوب اعلام و عنوان شد که اینتل گام هایی برای دوبرابر کردن ظرفیت تراشه های 10نانومتری مورد استفاده در پردازشگرهای 11th-Gen Core و همچنین Atom P5900 silicon اینتل برداشته است. به این ترتیب تعداد بیشتری تراشه تولید می شود تا پاسخی مناسب به تقاضای جهانی باشد. از آنجا که بسیاری از کارمندان اینتل در شرایط کرونایی مجبور به دورکاری شده اند فضای بیشتری در اختیار اینتل قرار گرفته و حالا دیگر همه این فضاها در اختیار بخش های تولیدی قرار گرفته است تا بتوانند تراشه بیشتری تولید و عرضه کنند.

کیوان اسفرجانی، معاون ارشد و مدیر کل تولید و عملیات اینتل دراین باره گفت: در 3سال گذشته همه نیروی خود را برای افزایش ظرفیت تولید به کار گرفتیم و سرمایه گذاری های زیادی انجام دادیم. در شرایط بحران کرونا نیز متوقف نشدیم و تراشه های بیشتری تولید کردیم. اینتل همچنین در این ویدیو عنوان کرده که با وجود افزایش تولید، این تنها بخشی از عملیات و برنامه چندگانه این کمپانی فناوری به شمار می رود. به موازات این که اینتل راهکارهای جدیدی برای عرضه بالای تراشه های 10نانومتری ارائه کرده اما روی نودهای 7نانومتری(node) نیز کار می کند. این کمپانی همچنین گفته است که تا سرانجام 2021 نتیجه فعالیت هایش را خواهد دید و پردازشگرهایی با تراشه 7نانومتری نیز در سال 2021 تولید خواهند شد. میزان تقاضا برای Atom P5900 silicon بیشتر، کمپانی های فناوری دیگر ازجمله Nvidia و همچنین AMDرا نیز به تکاپو واداشته تا برای جبران کمبود تراشه های مورد نیاز به منظور ساخت کارت های گرافیک خود اقدام کنند. در دوران شیوع کرونا، این دو کمپانی در تولید کارت های گرافیکی خاص خود به دلیل نبود تراشه با مسائل بسیاری روبرو شدند و حالا کمپانی اینتل را سرلوحه کار خود قرار داده اند. در بحران کرونا تعداد بیشتری از مردم جهان به سمت بازی سوق داده شدند.

قرنطینه و خانه نشینی سبب شد تا بسیاری از مردم عملاً گیمر شوند و ساعات زیادی را به بازی آنلاین بپردازند به همین دلیل هم تعداد بیشتری از مردم جهان به دنبال کارت های گرافیک قویتر برای سیستم های خود بودند. بسیاری از مردم هم برای آموزش از راه دور، دورکاری، حضور آنلاین در جلسات کاری و... ترجیح می دهند کارت های گرافیک با کیفیت بالاتر در اختیار داشته باشند اما کمبود عرضه این کارت های گرافیکی برای جهانیان دردسرساز شده است. ازآنجا که کارخانه های سازنده سی پی یو و همچنین جی پی یو هم در دوران کرونا نتوانستند بدرستی از پس ساخت این قطعات برآیند این موضوع در ساخت و عرضه کنسول ها نیز انعکاس داشت و دردسرهایی ایجاد شد. البته Nvidia انتظار دارد به دنبال ساخت واکسن و فروکش کردن احتمالی ویروس کرونا، کمبودهای این کمپانی در سه ماهه نخست 2021 جبران شود و از آن پس اوضاع بازار وضعیتی نسبتاً پایدارتر پیدا کند. حال باید منتظر ماند و دید بجز اینتل کدامیک از کمپانی های فناوری سازنده تراشه و کارت گرافیکی و.. می توانند از گذرگاه کرونا به سلامت عبور کنند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5854

به "اینتل کرونا را به فرصت تبدیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل کرونا را به فرصت تبدیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید