انتقاد یونیسف از ترکیه به دلیل قطع آب شهر الحسکه

به گزارش آریا بلاگ، یونیسف می گوید اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه در سوریه زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایط مقابله دنیا با ویروس کرونا به خطر انداخته است.

انتقاد یونیسف از ترکیه به دلیل قطع آب شهر الحسکه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) اقدام رژیم ترکیه و گروه های تروریستی آن در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه و شهرک های حومه آن را مردود خواند و تاکید کرد که این اتفاق زندگی و جان حدود نیم میلیون نفر را در معرض خطر قرار داده است، آنهم در زمانی که دنیا برای مقابله با ویروس کورنا را قبل از گسترش بیش تر آن تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فران ایکتا کننده یونیسف در سوریه در بیانیه ای گفت: ایستگاه پمپاژ آب علوک بار دیگر از کار افتاده است که این اتفاق در چارچوب سلسله حملات به مراکز آب رسانی به شهرک ها و اردوگاه های همجوار است.

وی اضافه کرد: قطع آب از طریق متوقف کردن فعالیت ایستگاه، آن هم در شرایطی که دنیا در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا است، باعث می شود بچه ها و خانواده هایشان در معرض خطری غیر قابل قبول قرار بگیرند، زیرا شستن دست ها با آب و صابون برای مبارزه با کرونا اهمیت دارد.

ایکتا گفت: ایستگاه پمپاژ آب علوک منبع اصلی تامین آب حدود 460 هزار نفر است که در شهرهای الحسکه و شهرک های مسکونی حومه آن زندگی می کنند. همچنین دستیابی به آب سالم و مورد اطیمنان که مکررا قطع نشود بسیار مهم است تا بچه ها و خانواده ها به استفاده از منابع آبی نامطمئن پناه نبرند.

کننده یونیسف از ترکیه و گروه های تروریستی خواست از منابع و ایستگاه های آب برای تحقق دستاوردهای نظامی یا سیاسی استفاده نکنند زیرا بچه ها بیش ترین زیان را از این قضیه می برند.

آب شهر الحسکه و شهرک های اطراف آن روز سه شنبه برای سومین روز متوالی قطع بود ترکیه و مزدوران آن ایستگاه پمپاژ آب علوک در حومه راس العین را از کار انداخته اند.

خ

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2679

به "انتقاد یونیسف از ترکیه به دلیل قطع آب شهر الحسکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یونیسف از ترکیه به دلیل قطع آب شهر الحسکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید