الونگا برای خط دفاع استقلال، روح بود؟

به گزارش آریا بلاگ، دو غول ترجیح دادند با هم مماشات کنند و اجازه ندهند دیگری روی یک غفلت سه امتیاز را به دست بیاورد. بیرون رفتن فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری که ریتم حمله های استقلال را تنظیم می کردند زهر استقلال را گرفت.

الونگا برای خط دفاع استقلال، روح بود؟

خبرنگاران؛ احسان محمدی- همه چیز قبل از مسابقه استقلال و الدوحیل با پیروزی 2-1 الاهلی مقابل الشرطه حساس شد. الاهلی 7 امتیازی شد و بالاتر از آبی ها قرار گرفت تا معادلات بیش از گذشته پیچیده شود.

از همان آغاز بازی مشخص بود که این شاید دوباره زیباترین بازی گروه شود. دو مدعی صعود که در آخرین بازی 7 گل میان آن ها رد و بدل شد. در حالیکه بازی با حمله های نه چندان خطرناک الدوحیل پیش می رفت، به هم ریختگی خط دفاعی استقلال روی زمین و هوا همه را می ترساند. فرشید اسماعیلی در ادامه درخشش خود در این تورنمنت که خاطرات ناخوب خود در بازی های داخلی را از ذهن هواداران پاک کرده است خود را درون 18 قدم رساند و در کورس با علی کریمی با زیرکی پای خود را گیر انداخت تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. حدس زدن نتیجه سخت نبود. شیخ دیاباته مثل همیشه با یک مکث و ضربه ای زمینی در خلاف شیرجه دروازه بان گل زد.

بازی با مدیریت استقلالی ها پیش می رفت که یک ارسال بی خطر روی دروازه با کنترل بد وریا غفوری همراه شد. وریا پایش را کمی بلند کرد و اگر فریاد نزده بود و وانمود نمی کرد با بازیکن حریف برخورد داشته احتمالاً هیچ اتفاقی نمی افتاد اما انگار داور دنبال پاک کردن خطایش در اعلام ضربه به سود استقلال بود. ضربه پنالتی را الونگا به گل تبدیل کرد.

نیمه دوم با ضعف استقلالی ها در میدان داری همراه بود و باز روی یک ارسال الونگا دومین گل خود در این بازی و پنجمین گل خود را در دو دیدار پیاپبی به ثمر رساند. او که خطرناک ترین مهاجم این تیم به شمار می رود آنقدر درون 18 قدم آزاد بود که حتی برای زدن ضربه سر به هوا نپرید. یک گل بد در نتیجه آشفتگی خط دفاعی که پاهای نازیبای طاووس استقلال در این تورنمنت هستند. او در این دو بازی شبیه روحی بود که مدافعان قادر به دیدن و مهارش نبودند.

اما مهدی قایدی باز در نقش یک نجات بخش ظاهر شد، او نفوذ زیبا و بی نقص وریا را با یک بغل پای هنرمندانه به گلی زیبا تبدیل کرد تا نتیجه 2-2 شود. ادامه این بازی چنان که انتظار می رفت از سوی هیچکدام از دو تیم هجومی دنبال نشد، انگار دو غول ترجیح دادند با هم مماشات کنند و اجازه ندهند دیگری روی یک غفلت سه امتیاز را به دست بیاورد. بیرون رفتن فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری که ریتم حمله های استقلال را تنظیم می کردند زهر استقلال را گرفت.

فارغ از تعصب ملی که در این مسابقات روی آن تاکید می شود، الدوحیل در خط میانی مجموعه ای از بازیکنان بسیار کارآمد را در خدمت دارد گرچه در شبکه های اجتماعی هواداران پرسپولیس به بازی علی کریمی ایراد گرفتند و او را متهم کردند که مثل همیشه سرپنجه بازی نمی کند. آن ها این کار را در تلافی نقدهایی که برخی از هواداران استقلال به بازی شجاع خلیل زاده با لباس الریان مقابل پرسپولیس انجا وارد کردند انجام دادند، از آن اتهامات غیرقابل اثبات که ریشه در بی اعتمادی مطلق در فضای فوتبالی کشور دارد.

نکته کلیدی دیگر برای هواداران مصدومیت محمد نادری بود که در نیمه اول تعویض شد و همین طور شیخ دیاباته در دقایق پایانی که غیبت آن ها کار را برای دو دیدار بسیار حساس آینده سخت خواهد کرد. بازی هایی که حالا برای صعود حکم مرگ و زندگی دارند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6838

به "الونگا برای خط دفاع استقلال، روح بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الونگا برای خط دفاع استقلال، روح بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید