ارز دیجیتال در سوئد جایگزین پول نقد می گردد

به گزارش آریا بلاگ، دولت سوئد آنالیز امکان استفاده گسترده از ارز دیجیتال را در این کشور برای پرداخت هزینه استفاده از انواع کالا و خدمات شروع نموده است.

ارز دیجیتال در سوئد جایگزین پول نقد می گردد

پر بولند وزیر بازارهای اقتصادی سوئد روز گذشته در این مورد گفته است: انتظار می رود آنالیز این موضوع توسط دولت سوئد تا نوامبر سال 2022 تکمیل گردد. راهنمایی تحقیقات در این زمینه توسط آنا کینبرگ باترا رئیس سابق کمیته اقتصادی بانک ریکس سوئد صورت می گیرد.

سوئد یکی از اولین کشورهای دنیا است که دولت آن میخواهد به طور رسمی از استفاده از ارز دیجیتال پشتیبانی کند. بانک مرکزی این کشور هم اکنون در حال اجرای طرحی آزمایشی با همکاری شرکت اکسنتر پی ال سی است تا کرون الکترونیک بر مبنای فناوری بلاک چین در سوئد مورد استفاده قرار بگیرد.

البته بدیهی است که تصمیم گیری در این زمینه نه تنها یک مساله فنی بلکه مسأله ای سیاسی بوده و باید از امنیت هرگونه پرداخت دیجیتال توسط مردم اطمینان کسب گردد. در حال حاضر بیش از 90 درصد پرداخت ها در سوئد با استفاده از تراکش های بانکی یا کارت های اعتباری انجام می شوند.،مهر

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5458

به "ارز دیجیتال در سوئد جایگزین پول نقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز دیجیتال در سوئد جایگزین پول نقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید