احمدی: داشتن نظام رتبه بندی ملی یکی از ضروریات است ، وزارت علوم به دنبال یافتن یک متولی کاربلد

به گزارش آریا بلاگ، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با ضروری دانست داشتن یک نظام رتبه بندی ملی گفت: هنوز متولی این امر از سوی وزارت علوم معین نشده است.

احمدی: داشتن نظام رتبه بندی ملی یکی از ضروریات است ، وزارت علوم به دنبال یافتن یک متولی کاربلد

وحید احمدی رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره ایجاد نظام رتبه بندی ملی در کشور گفت: هنوز به صورت رسمی برای این کار اقدام نشده است و تنها پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) با توجه به معتبرترین پایگاه های رتبه بندی جهان و براساس شاخص های آن ها مثل تعداد مقالات، دانشگاه های کشور را رتبه بندی می نماید بنابراین اینگونه نیست که مرکز یا موسسه ای به صورت کاملا ملی دانشگاه ها را رتبه بندی کند.

احمدی ادامه داد: پایگاه استنادی جهان اسلام عمدتا آمار خود را از پایگاه های بین المللی مثل اسکوپپس، تایمز و وب او ساینس می گیرد و اینگونه نیست که جز آمار این پایگاه ها، آمار دیگری از دانشگاه ها داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور عنوان نمود: داشتن نظام رتبه بندی ملی یکی از ضروریات است، اما هنوز متولی آن توسط وزارت علوم معین نشده است که چه کسی باید به این امر بپردازد آیا این کار باید به انجمن های علمی یا مرکز دولتی یا مراکز خارج از وزارت سپرده گردد یا خیر؟ بنابراین هنوز نتیجه گیری های نهایی نشده است.

وی تاکید نمود: ایجاد یک نظام رتبه بندی ملی و پیدا کردن یک متولی برای آن آنجا سخت و پیچیده می گردد که رتبه بندی ها باید بسیار حساب شده باشند تا مشکلاتی را ایجاد نکنند، چون شاخصه یک دانشگاه صرفا تعداد مقالات آن نیست و موارد دیگری همچون کیفیت آموزشی، درصد نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو، شرایط آزمایشگاه ها و ... باید آنالیز شوند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1985

به "احمدی: داشتن نظام رتبه بندی ملی یکی از ضروریات است ، وزارت علوم به دنبال یافتن یک متولی کاربلد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: داشتن نظام رتبه بندی ملی یکی از ضروریات است ، وزارت علوم به دنبال یافتن یک متولی کاربلد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید