آنتی بادی سرماخوردگی از سندرم التهابی کرونا جلوگیری می کند

به گزارش آریا بلاگ، تحقیقی جدید نشان می دهد آنتی بادی های سرماخوردگی عادی از ایجاد سندرمی التهابی در بچه ها جلوگیری می کند که با ابتلا به بیماری کووید 19 مرتبط است.

آنتی بادی سرماخوردگی از سندرم التهابی کرونا جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگاران از مهر، طبق یافته های یک تحقیق جدید، بچه های که قبلا سرما خورده اند آنتی بادی های ویروس کرونا در بدن آنها وجود دارد و اجازه نمی دهد سندرم التهابی چند سیستمی (MIS-C) مرتبط با کووید19 در بدن آنان به وجود بیاید.

این بیماری نادر به دلیل عفونت ویروسSARS-CoV-2 به وجود می آید که همان پاتوژن عامل ابتلا به کووید19 نیز است.

هرچند تحقیقات نشان داده سندرم التهابی چند سیستمیدر بچه ها، با کووید 19 و بیماری کاوازاکی متمایز است، اما هنوز تعیین نیست چرا حدود یک ماه پس از ابتلای برخی بچه ها به ویروس کرونا، علائم این سندرم در بدن آنان مشاهده می شود. نشانگرهای این بیماری راش پوستی، تب، دل درد، سرفه و سردرد است.

به همین دلیل محققان انستیتو کارولینسکا سوئد، طی پژوهشی بچه ها سالم را با بچه ها مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کردند.

بررسی و مقایسه تست خون 13 بیمار سندرم التهابی چند سیستمی، 28 بیمار کاوازاکی و بچه ها سالم نشان داد، بدن بچه ها مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی فاقد آنتی بادی علیه سرماخوردگی است. محققان معتقدند احتمالا آنتی بادی هایی که پس از سرماخوردگی در بدن بچه ها تولید می شود، نقش مهمی در کنترل پیشرفت سندروم التهابی چند سیستمی دارد.

در این تحقیق آنها شواهد مربوط به آنتی ویروس کرونایHKU1 و بتاکروناویروس1 را بررسی کردند. هر دو ویروس کرونا به سرماخوردگی معمول منجر می شوند.

بچه های که به سندروم التهابی چند سیستمی مبتلا بودند برخلاف مبتلایان به بیماری کاوازاکی و کووید19، فاقد آنتی بادی هایی نسبت به کرونا ویروس های متوسط بودند.

پیتر برودین محقق ارشد این پژوهش می گوید: در حال حاضر هیچ راهی برای تایید این نظریه وجود ندارد که ایمنی ایجاد شده با آنتی بادی های سرما خوردگی معمولی در برابر سندرم التهاب سیستمی نیز کارآمد است. اما شواهدی برای تایید این امر وجود دارد.

نخست آنکه ایمنی در برابر ویروس کرونای سرماخوردگی عادی کوتاه مدت است و سندرم مذکور نیز بیشتر در نوجوانان رصد شده، از سوی دیگر طبق تحقیقات مبتلایان به سندروم التهابی چند سیستمی گروهی هستند که آنتی بادی سرماخوردگی معمولی در آنها وجود ندارد. این موارد نشان می دهد احتمالا آنتی بادی های تولید شده در زمان سرماخوردگی در جلوگیری از ابتلای بچه ها به سندرم التهاب سیستمی کارآمد است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4464

به "آنتی بادی سرماخوردگی از سندرم التهابی کرونا جلوگیری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی سرماخوردگی از سندرم التهابی کرونا جلوگیری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید