شروع رسمی جنگ قدرت بین سران احزاب متحد مسیحی آلمان برای تصاحب صدر اعظمی آینده

به گزارش آریا بلاگ، سران احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان امروز (یکشنبه) رسما برای نامزدی برای صدر اعظمی آینده آلمان اعلام آمادگی کردند تا به این ترتیب جنگ علنی قدرت برای تصاحب این مقام شروع گردد.

شروع رسمی جنگ قدرت بین سران احزاب متحد مسیحی آلمان برای تصاحب صدر اعظمی آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، مسئله نامزدی برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه متحد مسیحی به جنگ قدرت علنی بین آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی و مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی منجر شده است. هر دو در یک جلسه غیر علنی مقامات فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از آمادگی خود برای این منظور خبر دادند.

لاشت در برابر خبرنگاران گفت: ما می خواهیم در یک رویکرد خوب با همکاری دو حزب به سرعت راه حلی را پیدا کنیم. دنیا انتظار یک آلمان پایدار را از ما دارد.

مارکوس زودر هم در برلین گفت: اگر حزب دموکرات مسیحی آماده باشد از من (به عنوان نامزد صدر اعظمی) حمایت کند، من برای این منظور آماده ام. اگر حزب دموکرات مسیحی این را نخواهد یک همکاری بدون کینه همچنان بین طرفین باقی خواهد ماند.

وی تاکید نمود که با لاشت مناسبات طولانی و محبت آمیز ای داشته است. بر اساس اطلاعات زودر رهبران دو حزب مسیحی آلمان روز شنبه درباره نامزدی صدر اعظمی آلمان صحبت کردند، البته این گفتگوها نهایی نشده است .

زودر تاکید نمود که در اینجا مسئله موفقیت کلی اتحادیه و بهترین ها برای کشور مطرح است و هدف اتحادیه احزاب متحد مسیحی باید این باشد که در بین احزاب، شماره یک باشد. وی اضافه نمود: باید با مشارکت همه طرفین توافقی در این راستا حاصل گردد. انتظارات مردم هم باید مد نظر قرار گیرد.

بسیاری از سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی اخیرا خواهان معین شدن هر چه سریع تر نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی شدند.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان حدود 6 ماه مانده تا انتخابات مجلسی شرایط خوبی ندارد، کاهش محبوبیت احزاب در نظرسنجی ها، نتیجه انتخاباتی بد در انتخابات ایالتی در جنوب غربی این کشور و عدم اتحاد در سیاست کرونا شرایط بدی را برای این اتحادیه ایجاد نموده است.

هفت نماینده مجلس از حزب دموکرات مسیحی چندی پیش از نامزدی مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان حمایت نموده و نامزدی آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی را رد نموده اند.

این نمایندگان در بیانیه مشترکی که هفته نامه اشپیگل ارائه داده است گفتند که زودر در بین بسیاری از شهروندان از اعتبار بالایی برخوردار است و یک نامزد قدرتمند و امیدوار کننده برای تمام اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواهد بود.

اولاف شولتس که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است، از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

نتایج نظر سنجی ها حاکی از آن است که بسیاری از شهروندان تمایل دارند مارکوس زودر به عنوان صدر اعظم آینده آلمان انتخاب گردد.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد شروع دوره ای جدید باشد.

مرکل اعلام نموده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است

.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6765

به "شروع رسمی جنگ قدرت بین سران احزاب متحد مسیحی آلمان برای تصاحب صدر اعظمی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رسمی جنگ قدرت بین سران احزاب متحد مسیحی آلمان برای تصاحب صدر اعظمی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید