آبشار مارگون ، ودیعه عصر یخبندان!

به گزارش آریا بلاگ، آن چه آبشار مارگون را منحصربه فرد نموده، چیز دیگری فرای زیبایی است... تا جایی که آبشار مارگون را یکی از بلندترین آبشارهای چشمه ای دنیا می دانند.

آبشار مارگون ، ودیعه عصر یخبندان!

لغت ودیعه در فرهنگ عمید به سپرده شده، اقتصادی که به امانت نزد کسی بگذارند؛ سپرده. معنی شده است. دقیقاً آنچه از آبشار مارگون می دانیم. حتی در گرم ترین فصل سال، دمای آب آن به 10 درجه زیر صفر می رسد! شاید باز مانده ای باشد از عصر یخبندان که در آفتابی ترین روزها، تکه های بزرگ یخ همچنان پایدار بودند. مرتفع ترین و بلند ترین آبشار چشمه ای جهان، راهنمایی کننده آب چشمه به دره ای در استان فارس، با منظره ای فراموش نشدنی در نیمه اول سال.

مارگون ، بلندترین سروصدای شنیدنی

اصلاً ریزش مداوم آب لطیف از صخره های زمخت، با آن تصویر عظیم و سروصدای بلند، یکی از دل انگیزترین مواهب طبیعت محسوب می گردد. از زیباترین چشم اندازهای جهان، آن جا که مبهوت هیبتش می شویم و حیرانِ صدای پرقدرت برخورد آب با زمین. جلوه تکرارنشدنی از طبیعت. چه رسد به آبشار مارگون که معدن آب هایش چشمه های جوشان است و الحق والانصاف تماشایی. بدون هیچ رودخانه ای که بالای آن جریان داشته باشد. با آب یخش، مانند ودیعه ای از عصر یخبندان، و ارتفاعی حدود 70 متر و عرضی به مساحت تقریبی 100 متر. در دره های غرب سپیدان.

جلوه منحصر به فرد

آنچه آبشار مارگون را منحصربه فرد نموده، چیز دیگری فرای زیبایی است، بر بلندی کوهی که آبشار مارگون از آن سرازیر است، تعداد زیادی چشمه جوشان وجود دارد و آب با شدت از آن ها بیرون می ریزد. این چشمه ها به یکدیگر پیوسته و آبشار را تشکیل می دهند و شگفتی وصف ناپذیری می آفرینند. تا جایی که آبشار مارگون را یکی از بلندترین آبشارهای چشمه ای جهان می دانند.

آبشار مارگون در دسترس ترین

دسترسی به آبشار مارگون بسیار آسان است، برخلاف بیشتر آبشا رهای ایران که راه صعب العبور یا بسیار طولانی دارند تا به لذت آبشار تماشایی برسند، در این مکان، جهت سواری رو، تا 800 متری آبشار ادامه دارد و می توانید تا به این حد نزدیک بروید. بقیه راه را با پای پیاده باید رفت، اما در جهتی سنگ فرش و دارای پله های سیمانی.

تا آبشار مارگون چه خبر؟

جهتی که تا آبشار طی می کنید هم، خودش جاذبه های دیدنی اطراف آبشار محسوب شده و با طبیعتی بکر و مثال زدنی منتظر شمااست.

عکاسی

امکان ندارد در این همه زیبایی گام بردارید و دست به اسلحه نشوید؛ لنز دوربین تان را از غلاف بیرون نکشید و با خشاب پر، طبیعت زیبا را شکار نکنید. شکارهایی چاق و چله و زیبا که هیچ نیازی به طعمه گذاری ندارند.

غارنوردی حرف آخر مطلب

در بچگی همواره فکر می کردم داخل غاری که پشت آبشار است، چه چیزی پنهان شده، شاید موجودی با چشمانی آبی رنگ ، پشت تخته سنگی کمین نموده وَ… داره مارو نگا می کنه. اما بزرگ تر که شدم حسرت به دلم ماند که هیچ غاری، پشت هیچ آبشاری، نیست.

تا زمان گردشگری در کنار آبشار مارگون رسید. با این تفاوت که این غار پشت آبشار نیست. آب های روان چشمه هایی که از منطقه کمهر جاری است، از غرب آبشار مارگون به شکل آبشاری درون این غار می ریزد و تازه در پایان به آب آبشار مارگون می پیوندد. برای رسیدن به غار، باید کوه را دور زد. بدون تجهیزات هم نمی گردد آن جا رفت، راهنما هم می خواهد. چراکه بخشی از راه را باید یا شنا کرد -آن هم در آب منفی ده درجه- یا باید از صخره ها بالا رفت و در نهایت این که در فصول پرآب سال، آب جاری درون غار به قفسه سینه شما می رسد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2090

به "آبشار مارگون ، ودیعه عصر یخبندان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار مارگون ، ودیعه عصر یخبندان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید